Generalitat de Catalunya - gencat.cat

Contractació Pública

Avís

Per motius tècnics vinculats a la propera posada en funcionament de la nova Plataforma de Serveis de Contractació Pública està programat un segon tall de servei de la Plataforma, que comportarà que no estigui disponible del divendres 24 de febrer a les 8h fins al dilluns 27 de febrer a les 8h aproximadament -la durada exacta d'aquest interval previst constarà inscrita en el Registre d'incidències de la pròpia Plataforma.

 

Dubtes i preguntes

Òrgan de contractació:
Ajuntament de Puigcerdà
Codi d'expedient:
2509/2019

(*)Camps obligatoris

Enviar pregunta

 

DUBTES DEL PLEC TÈCNIC 4.- En l'article 39 del PPT es diu que en temporada alta es previst de fer 4 recollides setmanals de matèria orgànica i que en cap cas s'hauran de fer en dies consecutius. Hem d'entendre que la prohibició de recollides consecutives es tracta d'un error i que el que si es vol es el repartiment dels dies de recollida de la manera més equilibrada possible? 5.- En l'article 40 del PPT es menciona la recollida de matèria orgànica d'origen comercial els diumenges, amb especial atenció als restauradors. Per la seva part, l'article 38 especifica que la recollida comercial es farà de dilluns a dissabte. Cal recollir la matèria orgànica d'origen comercial els diumenges? 6.- En relació a la llista de subrogació del personal ens sorgeixen alguns dubtes: a.- En l'annex IV del PPT, relació de treballadors a subrogar, així com en l'aclariment publicat en data 12-novembre al respecte, es relaciona la REMUNERACIÓ ANUAL BRUTA de cada treballador. Es tracta del salari brut percebut pel treballador o del cost total (incloses despeses socials i cotitzacions) ? b.- -En l'Annex II del PPT, memòria econòmica justificativa del tipus, en el capítol 2 corresponent a despeses de personal, es detalla el cost de cada categoria com suma del sou brut anual, seguretat social, una partida de varis i una de EPI's. En aquest mateix detall s'observa que la despesa en seguretat social correspon a un 22.5-28.6% del total brut anual en cada cas, percentatges inferiors als legalment establerts; és correcte? c.- -En l'Annex II del PPT, memòria econòmica justificativa del tipus, en el capítol 2 corresponent a despeses de personal, apareixen categories laborals que no es corresponen al llistat de subrogació, s'ha suposat alguna equivalència entre llistat de subrogació i personal a adscriure al contracte? En cas afirmatiu quina és la equivalència que s'ha suposat? 7.- En l'Annex II del PPT, memòria econòmica justificativa del tipus, en el capítol 1 corresponent a inversions, apareixen, entre altres, com vehicles a adscriure al contracte 1 recol·lector de càrrega posterior, 1 recol·lector de càrrega superior i 1 camió de recollida porta a porta comercial bicompartimentat. Per la seva banda hi ha hagut algunes preguntes i respostes anterior on sembla que el vehicle de recollida selectiva de càrrega superior pot ser usat no adscrit al contracte. S'ha de contemplar la adscripció al contracte d'un recol·lector de càrrega superior? Quin és el llistat de vehicles nous a adscriure al contracte que s'ha de considerar? 30/11/2020 08:23h
Pregunta 4.- És així, només es pretén establir un criteri d'equilibri entre les recollides al llarg de la setmana.

Pregunta 5.- Si, cal recollir-la amb el servei nocturn de recollida tenint en compte aquests criteris establerts en el plec. Quant al requeriment de l'article 38 es refereix a la recollida comercial diürna. El que especifica l'article 40 és que s'haurà de recollir l'orgànica comercial els diumenges, i aquesta recollida ja s'haurà o es podrà fer amb els equips de nit.

Pregunta 7.-L'article 20 estableix de forma general, la llista de vehicles necessaris per a la realització del servei, com es pot veure en els criteris de judici de valor, aquests recursos materials (punts A.1 i A.2 es defineix com a abast de valoració amb criteris de judici de valor, els vehicles de càrrega superior i els vehicles de càrrega posterior). Els projectes de servei oferiran els vehicles més òptims segons el seu prokjecte tècnic, complint amb aquesta taula bàsica, i els que ofereixin els licitadors seran els que quedin adscrits al contracte: es valoraran aquests vehicles a través dels punts A.1 i A.2 dels criteris de valoració.

12. A la pàgina 31 es diu "Cubell airejat de 10 litres. Es repartirà un cubell per a cada família (cada domicili) inclosa en el padró municipal, dels nuclis d'Age i Vilallobent. Es pregunta, quina és la previsió de dotació d'aquets cubells segons el padró?. Es pregunta si la entrega de cubell no suposa la recollida porta a porta d'aquests, sinó que el cubell li ha de servir a l'usuari per disposar la fracció orgànica per després abocar-la al contenidor corresponent ubicat a la via pública. Atès que s'entrega el cubell segons el padró, només serà per a les famílies residents?, S'ha detectat que no s'ha inclòs cap partida pressupostària de subministrament de cubell a la Memòria econòmica adjunta al PCT, s'entén que l'Ajuntament de Puigcerda facilitarà aquests contenidors per tal de ser repartits per l'empresa adjudicatària? 13. A la pàgina 34 del PCT s'estableixen les temporades de de recollida i a la pàgina 53 les de neteja viària, sent la diferència d'aquestes únicament en dos dies. Es pregunta, es pot establir les temporades de neteja viària com única per ambdós serveis? 23/11/2020 08:46h
Pregunta 12.- Així és, el cubell facilitarà la separació de la FORM per part de la ciutadania, que dipositarà al contenidor. Els cubells seran adquirits per l'Ajuntament. Els cubells estimats per Age seran de 120 i per Vilallobent de 80.

Pregunta 13.- Sí. Cal definir-la en el calendari en el projecte de servei.



9. A la pàgina 28 del PCT es diu "Pel servei de renta contenidors, pels de càrrega superior (iglús i contenidors de càrrega superior), s'utilitzarà equip sencer o s'incorporarà una caixa renta que pot ser de lloguer o propietat del contractista però no d'ús exclusiu". Es pregunta, com és aquest equip o caixa? Es pot entendre que aquest equip pot ser l'equip hidronetejador adscrit al contracte? 10. A la pàgina 28 es diu "Els vehicles disposaran tots ells de sistema de localització i seguiment via GPS". Es pregunta, també els vehicles usats no adscrits al contracte (Camió selectiva càrrega superior (14-21 m3) i rentacontenidors càrrega superior)? 11. A la pàgina 29 del PCT s'inclou una taula amb la tipologia dels contenidors i la seva capacitat per a cadascuna de les fraccions. Es pregunta, atès que la freqüència de recollida de la fracció orgànica ho permet, poden ser els contenidors per aquesta fracció d'inferior capacitat a la indicada a la taula (1000 litres)?. Amb el propòsit d'uniformitzar el model de contenidors per a les fraccions paper-cartró, envasos de plàstic i envasos de vidre, podria ser la capacitat del contenidor de la fracció vidre de 2000 litres, en comptes de 2100 litres? 23/11/2020 08:45h
Pregunta 9.- Sí, sempre que la qualitat de la neteja final sigui correcta.

Pregunta 10.- No, aquest requeriment fa referència als vehicles adscrits al contracte.

Pregunta 11.- Com que es busca l'augment significatiu en la generació de matèria orgànica, especialment a partir dels dos anys que es tancaran els contenidors de fracció resta, els contenidors de FORM hauran de se de 1000L. Els de vidre poden ser de 2000-2100 (tècnicament sempre es considera un marge del 15% respecte el volum teòric de les especificacions, ja que els diferents models poden tenir aquestes variacions.

7. A la pàgina 19 del PCT es diu "Són exemple de serveis extraordinaris la prestació d'algun tipus de recollida en dia festiu no previst, neteja extra que pugui sol·licitar l'ajuntament .....". L'Annex IV.5.- DIES FESTIUS SENSE SERVEI s'estableix que els dies festius no hi haurà serveis. Es pregunta si els dies festius segons els calendari laboral (12 festius en l'àmbit de Catalunya més 2 festius locals) s'han de dur a terme els serveis bàsics de recollida i neteja viària? 8. A la pàgina 20 del PCT es descriuen les funcions del personal del servei. Es pregunta si en els serveis de recollida de contenidors de càrrega posterior a la via pública, neteja interior-exterior de contenidors de càrrega posterior i en el de recollida porta a porta comercial, l'equip mínim ha d'estar format per un conductor i un peó? 23/11/2020 08:42h
Pregunta 7.-Els 12 dies de festiu bàsics declarats anualment a Catalunya no tindran servei, l'empresa evidentment haurà de realitzar el servei el dia abans per deixar-ho tot net i recollit, per a evitar incidències aquests dies de festa.

Pregunta 8.- Si, és així. L'equip mínim haurà de ser format per un xofer i un peó.



4. Els criteris d'amortització inclosos a la pàgina 15 del PCT (10 anys i 8 anys) no coincideixen amb els establerts a la Memòria econòmica adjunta al PCT ( 10, 8 i 6 anys) . Es pregunta, quins s'han de considerar a l'hora de formular l'oferta? 5. A la pàgina 15 del PCT es diu "A efectes del cost del servei, no es tindrà en compte l'amortització comptable que consta en aquest plec per al vehicles vells subrogats, en cas d'existir?. Es pregunta, n'existeixen de vehicles a subrogar?, i si fos el cas, quina és la relació de vehicles a subrogar i quin és el seu estat de conservació? 6. A la pàgina 16 del PCT es diu "Aquesta relació consta també en l'Annex VI.1., però serà acordada la definitiva en el moment de fer-se efectiva la subrogació, aportant evidències suficients de la dedicació de cadascun dels treballadors ....". Per tal de poder formular l'oferta es requereix disposar d'aquesta informació, atès que cas de no subministrar-se s'estan conculcant els principis d'igualtat i transparència, en benefici de l'empresa que actualment presta el servei. Poden facilitar la relació definitiva de personal a subrogar? 23/11/2020 08:40h
Pregunta 4.- Aquesta qüestió ja es va respondre en una anterior pregunta: els criteris vàlids són els que es calculen en la memòria econòmica.
3. A la pàgina 13 del PCT diu "Durant la fase intermitja, i mentre no s'implanti algun dels serveis, aquests s'hauran de mantenir tal i com es realitzen en l'actualitat, tant en termes d'operativa com de cost econòmic". Es pregunta quina és aquesta operativa? Es pot donar el cost de cadascun d'aquests serveis de l'operativa actual per separat? Respecte als vehicles es demana si la relació de vehicles i equips es la següent: - Grup 1: Vehicles nous adscrits al contracte amb exclusivitat: o vehicles compactadors de càrrega posterior  Camió selectiva càrrega posterior (14-21 m3): 1 unitat  Vehicle bicompartimentat 10-15 m3: 1 unitat - Grup 2: Vehicles o equips nous o usats amb una antiguitat no superior a 4 anys, adscrits al contracte amb exclusivitat: o Vehicle de neteja viària de 2500l: 2 unitats o Vehicle de neteja viària de 5000l: 1 unitat o Camió caixa oberta i grua: 1 unitat o Vehicle agent acompanyant: 1 unitat o Vehicle encarregat: 1 unitat o Hidronetejadora / Baldejadora: 1 unitat - Grup 3: Vehicles usats no adscrits al contracte, podent ser de lloguer o Camió selectiva càrrega superior (14-21 m3): 1 unitat o Rentacontenidors càrrega superior: 1 unitat I segons es diu a la pàgina 26 del PCT "Els vehicles seran propietat de l'empresa i seran de nova adquisició en un mínim del 75% (75% de la inversió)". Es demana la confirmació de la relació de vehicles, i es pregunta si el percentatge mínim de nova adquisició fa referència a la inversió total del contracte o únicament la inversió corresponent als vehicles i equips dels grups 1 i 2? 23/11/2020 08:36h
Pregunta 3.- Inversió corresponent als Grups 1,2. Els vehicles del grup 3 es considera que són vehicles a disposició de substitucions o avaries greus, que requereixin utilitzar vehicles no adscrits al contracte.

1. A la pàgina 13 del PCT es diu que "El nou servei s'iniciarà en un termini màxim de 60 dies després de la data de signatura del contracte d'adjudicació", i la pàgina 23 es diu que "l'agent cívic i/o informador (agent d'acompanyament), iniciarà les seves tasques 15 dies després de la signatura del contracte. Independentment de la data de posada en marxa ....". Es pregunta, si no s'ha iniciat la prestació del servei, com es pot incorporar l'agent cívic? Cal entendre que entre la signatura del contracte i l'inici de la prestació del servei transcorreran un màxim de 60 dies durant els quals continuarà prestant el servei l'actual prestador? 2. L'agent cívic i el tècnic ambiental pot ser la mateixa persona? 23/11/2020 08:35h
Pregunta 1.-El servei de recollida i neteja viària s'iniciarà com a màxim 60 dies després de la signatura del contracte, com diu el plec. Però tal i com s'especifica, l'activitat de l'agent cívic o agent d'acompanyament s'ha d'iniciar abans, ja que hi ha medis i temps suficient com per iniciar-ho abans, com a màxim 15 dies després de la signatura del contracte.

Pregunta 2.- Si, si compleix amb els perfils i les funcions, si.



L'Article 7 PCT Criteris d'amortització, s'indica que "En aquest aspecte, al finalitzar el contracte als sis anys, el valor residual dels vehicles i els sistemes de tancament i accés restringit dels contenidors, serà del 20% del capital inicial". Entenem que al ser l'amortització a 10 anys, hauria de ser el 40% del capital inicial, Podrien confirmar-ho? 19/11/2020 09:29h
És així, el valor residual serà el 40%. I per la maquinària de neteja viària serà del 20%.
6. Forma part de l'objecte del contracte la realització d'un projecte executiu de clausura de les àrees de contenidors soterrats? En quin lloc de l'estudi econòmic es contemplen les despeses de projecte, les de coordinador de seguretat i salut de l'obra, etc? 19/11/2020 09:28h
La inversió de clausura dels contenidors soterrats, valorada en 4.000 euros / àrea, contempla el projecte executiu i la direcció de l'obra.
10. Poden indicar en quin apartat de l'estudi econòmic es contempla la despesa d'equipament informàtic i de telecomunicacions (hardware i software)? 19/11/2020 09:26h
Aquestes despeses estan comptades en altres subministraments, amb un total de 15.500 euros/any, que si es consideren bens amortitzables es posaran a la taula d'inversions, i si són rèntings o altre format de servei o despesa no amortitzable es posaran coma despesa directa.

a L'Article 20 PCT les amortitzacions dels vehicles de neteja viària d'aspiració i hidroneteja figuren a amortitzar a 10 anys, no obstant, a l'article 7 s'indica que ha de ser a 8 anys, quin termini d'amortització s'ha de tenir en compte? 19/11/2020 09:25h
Tot i que és cert que hi ha una incongruència entre la taula de l'article 20 i la descripció de l'article 7, en la memòria econòmica es pot comprovar que el càlcul que s'ha realitzat és a vuit anys d'amortització. És aquest el termini que s'ha de tenir en compte.

A l'Article 84 PCT Estructura proposta econòmica, hi figura el tipus d'interès al 3%, pot ser millorat a la baixa? 19/11/2020 09:23h
És el valor amb el què s'ha treballat en la memòria econòmica, que pot ser millorat a la baixa.
11. Els costos contemplen exclusivament el personal que a data d'avui està realitzant el servei, que el plec considera adequat per temporada baixa però que manifesta que s'hauria d'incrementar, amb personal temporal, fins a un 20%, en temporada alta. Aquest increment de personal no està inclòs a la memòria econòmica que ha servit de base per a la fixació del preu del contracte. Cal tenir en compte aquest increment de personal? Es rectificarà la memòria econòmica i el preu de licitació incorporant el cost d'aquest personal si cal incorporar-lo? 19/11/2020 09:22h
La memòria econòmica ja contempla la mitjana de costos totals de personal que serà necessari per a l'execució del servei, tenint en compte les variacions estacionals (temporada normal calcula la mitjana de tot l'any). El plec diu que el licitador pot augmentar, sempre de forma temporal, fins a un 20% dels efectius en cas de requerir-ho en moments puntuals de temporada. En altres moments, de temporada baixa, aquests recursos humans seran inferiors a la mitjana.
9. L'assegurança mediambiental, quines instal·lacions o activitats i contingències ha de cobrir? 19/11/2020 09:21h
Instal·lacions: el centre principal d'operacions, vehicles i màquines de neteja viària.
Activitats: totes les que són objecte del contracte.
Contingències: les derivades de l'activitat normal del servei: vessaments, emissions.. que puguin provocar danys al medi.
8. Quan en els plecs es requereixen serveis "una vegada a l'any" o "dues vegades l'any" (per exemple, neteja de solars públics, neteja específica de xiclets, ...) , significa una jornada a l'any? 19/11/2020 09:20h
Efectivament és així.
7. La translació de les hores per a actes públics a disposició de l'ajuntament a euros d'inversió (criteri C.2.1), com s'ha de fer, atès que no té el mateix cost un peó que un xofer, per exemple 19/11/2020 09:19h
En l'oferta d'hores per a actes públics han de constar es hores, i la categoria laboral que les realitzarà, a efectes de poder-les calcular i comparar de forma igual.

5. Què són i quines són les dades primàries? 19/11/2020 09:17h
Són les dades que es generen en el full de servei en el moment de fer-se el servei: el nom del treballador: els Kg, la fracció, les hores, els Km.. És a dir, les dades que generen després tots els càlculs dels indicadors. Per exemple, la dada de suma de Kg per setmana, per exemple ja és una dada secundària ja que ve d'un càlcul de dades primàries, que són els Kg recollits en un servei.
1. El PCAP, en el punt 10.4 fixa el contingut de les proposicions. En regular els documents relatius a l'oferta econòmica i documentació qualificable de forma automàtica preveu només dos documents, a) Proposició econòmica i b) Documents relatius a l'oferta diferents del preu que s'hagin de quantificar de forma automàtica. Millores quantificades, amb els models corresponents. Tanmateix, el PCT, en el seu art. 84 demana que juntament amb el projecte de servei es lliuri un estudi econòmic del servei en document apart. Entenem que aquest estudi econòmic s'hauria d'incloure en el sobre de l'oferta econòmica, atès que si es lliurés juntament amb el projecte de servei en el sobre C s'estaria vulnerant el secret de la proposició donant informació del sobre B, la qual cosa seria motiu d'exclusió. És així? 19/11/2020 09:15h
És així. Tota la informació econòmica s'ha d'incloure exclusivament en el sobre econòmic.
El plec de condicions tècniques per a la contractació del servei públic de recollida, transport de residus sòlids urbans i neteja viària del municipi de Puigcerdà especifica en el punt 5.1- Vehicles, a les pàgines 26 i 27 especifica que hi ha 13 vehicles, tot i que n'hi ha 3 d'ús parcial. Per altra banda a la Memòria econòmica adjunta al plec de condicions tècniques per a la contractació del servei públic de recollida, transport de residus sòlids urbans i neteja viària del municipi de Puigcerdà, al capítol 1 Inversions, pàgines 1 i 2, s'especifica que es considera com a inversió l'adquisició d'11 vehicles, amb 2 amb ús parcial. I el càlcul de la inversió i amortització està fet amb aquests 11 vehicles. Veient que en aquests dos punts la relació de vehicles a aportar no coincideix, la nostra pregunta és la següent: Quin dels dos llistats és el vàlid com a vehicles a aportar pel servei? I en el cas que el llistat vàlid sigui el primer (13 vehicles), la taula d'inversió i amortització està mal calculada? 18/11/2020 08:04h
El tècnic redactor del Plec Prescripcions tècniques, indica el següent en resposta a la seva pregunta:
La taula de vehicles es correspon a vehicles equivalents, i els vehicles reals mínims, ja que en el projecte de servei concret es poden fer doble torn (desdoblar-se), són els de la memòria econòmica.
El plec demana un Camió bicompartimentat entre 10 i 15 m3....; el que els fabricants ens ofereixen amb xassís de 18 TN però amb una carrega útil legal baixa. S¿acceptaria un volum inferior, amb una càrrega útil legal mes alta, ? I complint el dimensionament requerit, i respectant la carrega útil que marca la legislació vigent ? 12/11/2020 09:27h
Segons indicacions del tècnic redactor del Plec de Prescripcions Tècniques, indicar-vos que si que s'acceptarà per que es consideraria que te unes prestacions equivalents.
Avís legal  |  Sobre el web  |  Accessibilitat  |  Protecció de dades  |  © Generalitat de Catalunya