Pregunta_1: En relación a las inversiones en maquinaria que se prevén en el PPT, los equipos/maquinaria que se describen ¿son los equipos ya existentes en el servicio que la empresa adjudicataria debe adquirir? Resposta_1: Sí, son equipos ya existentes en el servicio que la empresa adjudicatària debe adquirir
Pregunta_2: ¿Los importes que aparecen son la amortización pendiente? Resposta_2: Sí
Pregunta_1: Al PPT (pàg 8) s'indica que a EAP Reus V i EAP Riudoms tenen zones d'alt risc, tan,mateix als protocols de neteja d'aquest centres no indica aquest tipus de zona. Ens poden indicar quina informació és la correcta? Resposta_1: En tots els casos, es considera zona d'alt risc, els m2 que actualmente s'utilitza per atenció a pacients amb simptomatologia COVID. A més, en el cas de l'EAP Cambrils, també es considera zona d'alt risc la zona de Cirurgia Major Ambulatòria que en breu es ficarà en funcionament.
Pregunta_2: No s'indica al llistat de personal a subrogar cap complement festiu. És correcte? Resposta_2: El complement festiu es variable i s'aplica segons conveni.
Pregunta_3: Ens poden indicar el nº d'habitacions de guardia (per a cada lot) a les que es refereixen al punt 2 del PPT? Resposta_3: ¿ Lot_1: 30 habitacions ¿ Lot_2: 13 habitacions ¿ Lot_3: 3 habitacions
Pregunta_4: Al PPT, punt 9, dins el detall de la documentació a presentar s'indica "Inclusió d'unitats dispensadores i recollidores per a la gestió automatitzada de peces d'uniformitat"; s'han de proposar per a tots els centres? Als centres del Lot 3 també? Resposta_4: Només a lot_1 i 3 i així consta al punt 1.3.3 dels criteris de valoració
Pregunta_5: Dins el criteri distribució i organització dels recursos humans, s'indica "ajust a la totalitat dels programes", a quins programes es refereixen? Resposta_5: Es refereix als horaris que l'adjudicatari preveu per desenvolupar les tasques que ha de realitzar en les zones dels centres per tal d'ajustar-los a les hores d'activitat de les zones esmentades, per tal de no entorpir el seu funcionament (Punt 4.3 PPT)
Pregunta_6: Al llistat de personal, a les 10 primeres persones s'indica com a centre: "cosidor", a què es refereix? Resposta_6: Cosidor fa referència al nostres centre de cost on tenim assignats als professionals que actualment fan aquest servei.
Pregunta_7: Ens poden aportar les presències actuals dels centres objecte de neteja? Resposta_7: Preguem que es concreti quina és la pregunta. Ja es van publicar la plantilla de cada centre amb el % de jornada.
No en tenim de sistemes d'aquests en els serveis públics, si en volen incorporar en tot cas i sempre que els plecs ho permetin es valoraria com una millora.
Pregunta_1: "Significa això que l'empresa adjudicatària ha d'incorporar un sistema robotitzat i carros armaris de roba o bé pot fer servir els que ja hi ha habilitats a les instal·lacions?"
Resposta_1: L'empresa adjudicatària no cal que incorpori aquest material, sí que l'haurà de netejar.
- LOT_1: L'Hospital Sant Joan de Reus, disposa de sistema robotitzat pel trasllat de carros armaris de roba i s'ha d'utilitzar aquest sistema que ja està incorporat al centre - LOT_2 i 3: L'Hospital Comarcal Móra d'Ebre i els centres de la Fundació Sagessa Salut, disposen de carros per facilitar el trasllat de la roba i també es poden utilitzar.
Resposta_1: Per calcular aquest imports s'han tingut en compte la quantitat d'hores estimades per centre i per categoria, el m2 i la seva tipologia (zona alt risc, risc mitjà i baix risc)
Resposta_2: És diferent perquè en aquesta pregunta ens van demanar informació sobre el preu mig, només tenint en compte la despesa de personal
D'acord amb la informació publicada, la modificació a l'alça podrà tenir lloc mentre sigui vigent el contracte. Per tant, aquest preu per m2 s'aplicarà en cas que s'hagi d'executar la modificació.
En el cas de l'Hospital de Reus està dins del edifici i el transport ho fa el servei de transport robotitzat, el personal de neteja s'encarrega de recollir les bosses de residus que es generen i col·locar-los al carro que el vindrà a recollir el transport robotitzat fins el punt final dins del edifici.
Pel que respecta al lot 3, els residus urbans i assimilables a urbans es depositen en els contenidors de residus municipals i en quan al grup III es recullen i es deixen al magatzem dins de l'edifici per ser recollits per l'empresa gestora.
En el cas del lot 2, estan dintre del recinte del Hospital.
En qualsevol cas, el dia de la visita es pot concretar aquest extrem.
Pregunta_1: En concret en el punt "6.5.1. Encarregat/da general" parla de encarregat/da general de centre i que tindrà dedicació exclusiva a cada centre, en el cas del Lot 3 cal un encarregat/da general per cada centre? Resposta_1: és 1 encarregat per lot.
Pregunta_2: A banda d'estar localitzable les 24 hores del dia els 365 dies de l'any hi ha unes hores mínimes de presència per l'encarregat/da i responsable de qualitat? Resposta_2: En aquests dos càrrecs no es demana mínim de presència. Sí que haurà d'assistir a les reunions mensuals amb les direccions de centre o en qui aquests/es deleguin i a requeriment de les direccions de centres.
A l'últim llistat publicat com a correcció si que consten, les responsables de cada lot:
Pregunta_1: Significa això que no son necessaris ESPECIALISTES o ENCARREGATS? Resposta_1: Sí que són necessaris
Pregunta_2: O resulta que aquests han de ser personal de nova incorporació? Resposta_2: al lot 2 i 3 hauran de ser de nova incorporació
Pregunta_3: És possible que aquest perfils es trobin en el llistat de personal a subrogar del Lot 1? Resposta_3: A llistat del personal del lot 1 està el personal que s'ha de subrogar en aquest lot.
La informació de les superfícies es troba detallada en el plec de prescripcions tècniques i els seus annexos. Així mateix, es recorda a les empreses que és previst realitzar visites a les instal·lacions, amb la finalitat que el licitador tingui coneixement dels espais concrets on treballarà, la seva realitat i circumstàncies. Per tant, no és previst lliurar plànols de les instal·lacions.
L'extrem de la llargada va ser contestat el passat 4/06/2021 a les 08:43h.
D'altra banda, cal considerar que cada full és una pàgina, especialment tenint en compte que no hi ha impressió en paper, sinó que les ofertes cal presentar-les en format digital.
Aquest és el text que s'ha publicat: - Percentatge d'absentisme lot 1, 2 i 3 (EAP Riudoms, EAP La Selva i EAP Vandellós ¿ Hospitalet): 11,88 % (inclou baixes COVID-19) - Percentatge d'absentisme lot 3 (EAP Cambrils i EAP Reus 5): 20,14%, no inclou les baixes per COVID-19
Tal i com s'informa a la publicació el 11,88% correspon al Lot 1 (HSJR), Lot 2 (HCM) i Lot 3 (EAP Riudoms, La Selva i Vandellós Hospitalet.
El 20,14% també correspon al lot 3 però dels centre EAP Cambrils i EAP Reus 5.
Els percentatges d'absentisme estan separats perquè actualment ho gestionen dues empreses diferents (GINSA i FCC).
S'annexen certificats de les entitats contractants (Hospital de Sant Joan de Reus, SA, i la nova entitat de dret públic que la subroga Salut Sant Joan de Reus-Baix Camp; Gestió Comarcal Hospitalària, SA i la nova entitat de dret públic que la subroga, Salut Terres de l'Ebre; Fundació Sagessa Salut).
En la present esmena s'afegeixen els certificats de l'altra empresa prestadora del servei actualment.
Tots els treballadors del servei de neteja del lot 1, 2 i 3 EAP Riudoms, EAP La Selva i EAP Vandellós ¿ Hospitalet) estan adscrit al Conveni col·lectiu de treball del sector de la neteja d'edificis i locals de Catalunya pels anys 2017 a 2021 amb el codi número 79002415012005.
En relació a la plantilla corresponent al lot 1 i degut a les limitacions d'increments salarials de la Llei de Pressupostos Generals de l'Estat per a empreses del sector públic actualment els salaris del personal d'aquest centre de treball estan un 1,44% per sota de les taules salarials 2021 del conveni col·lectiu de treball del sector de neteja d'edificis i locals de Catalunya (amb el codi número 79002415012005). En els lot 2 i lot 3 (EAP Riudoms, EAP La Selva i EAP Vandellós ¿ Hospitalet), els salaris del personal d'aquest centre de treball estan un 0,59% per sota de les taules salarials 2021 de l'esmentat conveni.
S'ha publicat el nou llistat amb aquesta informació, com una correcció del llistat inicial publicat a l'anunci de licitació (el document "4 Annex subrogació Dades plantilla Ginsa lot 1 lot 2 lot 3 sense firma.pdf" i el document "LLISTAT PLANTILLA 08062021_MODIFICAT.pdf" es substitueixen pel document "3 llitat subrogacio valid signat digital_SENSE SIGNATURA.pdf", on consta la informació demanada)
La relació de LITIGIS, referents al personal de neteja, pendents de resolució a data d'avui, llevat d'errada o omissió involuntària, són:
1.- Reclamació en matèria de prestacions de Seguretat Social. Actuacions núm. 87/2018-8 del Jutjat Social 2 de Tarragona. ¿ Demanda d'una treballadora per grau d'incapacitat permanent i determinació de contingència d'aquesta. ¿ Quantia: Indeterminada. ¿ Valoració del cas: Qüestió de prova. ¿ Estat del procés: Pendent de celebració de judici, havent-se acordat la suspensió d'aquest.
2.- Reclamació de reconeixement de dret i quantitats salarials d'una treballadora. Actuacions núm. 595/2019-L del Jutjat Social 1 de Reus. ¿ Demanda d'una treballadora per diferències salarials. ¿ Quantia: 10.786,17 euros, més el 10% anual per mora. Possibles repercussions en quant a diferencies de cotització a la Seguretat Social. ¿ Valoració del cas: Qüestió de prova i de valoració jurídica. ¿ Estat del procés: Celebrat judici, pendent de sentència i de nova reclamació a interposat.
3.- Reclamació en matèria de prestacions de Seguretat Social. Actuacions núm. 662/2019-6 del Jutjat Social 2 de Tarragona. ¿ Demanda d'una treballadora per determinació de contingència d'incapacitat temporal. ¿ Quantia: Indeterminada. ¿ Valoració del cas: Qüestió de prova. ¿ Estat del procés: Pendent de celebració de judici, havent-se acordat la suspensió d'aquest.
4.- Reclamació en matèria de prestacions de Seguretat Social. Actuacions núm. 48/2020-MJ del Jutjat Social 1 de Reus. ¿ Demanda d'una treballadora per grau d'incapacitat permanent derivada d'accident de treball. ¿ Quantia: Indeterminada. ¿ Valoració del cas: Qüestió de prova. ¿ Estat del procés: Pendent de celebració de judici.
5.- Reclamació per acomiadament d'una treballadora. Actuacions nº 232/2021- G del Jutjat Social 1 de Reus. ¿ Demanda per acomiadament improcedent nul i subsidiàriament improcedent i indemnització per danys i perjudicis. ¿ Quantia: 11.505,16 euros, import de la indemnització. En cas de nul¿litat abonament de salaris de tramitació des de data de l'acomiadament fins a readmissió, més indemnització per danys i perjudicis, de 6.251 euros. ¿ Valoració del cas: Qüestió de prova i de valoració jurídica. ¿ Estat del procés: Pendent de celebració de judici.
6.- Reclamació judicial interposada per l'empresa en impugnació de sanció de la Inspecció de Treball i Seguretat Social. ¿ Demanda en impugnació d'acta d'infracció de la Inspecció de Treball. ¿ Quantia: 2.502 euros, import de la sanció. ¿ Valoració del cas: Qüestió jurídic i de prova. ¿ Estat del procés: Pendent de fixació de judici.
Queda certificat que la part contractista no manté cap deute salarial amb els treballadors de la plantilla adscrita al contracte en fase de licitació; ni tampoc per quotes meritades a la Seguretat Social en virtut de les remuneracions que aquells hagin percebut o haurien hagut de percebre.
- Percentatge d'absentisme lot 1, 2 i 3 (EAP Riudoms, EAP La Selva i EAP Vandellós ¿ Hospitalet): 11,88 % (inclou baixes COVID-19) - Percentatge d'absentisme lot 3 (EAP Cambrils i EAP Reus 5): 20,14%, no inclou les baixes per COVID-19
És l'entitat de dret públic Salut Sant Joan de Reus-Baix Camp. Aquesta informació queda àmpliament explicada a l'apartat 1 de l'informe justificatiu de la necessitat i idoneïtat del contracte; i a l'apartat JJ del quadre de característiques, on consta l'enllaç de l'anunci sobre dissolució de la Fundació al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya. En aquedt sentit, els drets i obligacions que resultin del present contracte (expedient 20210818) per part de la Fundació Sagessa Salut seran transferits a l'entitat de dret públic Salut Sant Joan de Reus-Baix Camp
No es tracta de cap error; es demana concreció de les proposicions, en el sentit assenyalat al punt 1 del Plec de prescripcions tècniques (màxim de 20 pàgines, font 11 punts i interlineat 1.5). Queda al marge d'aquesta limitació l'índex i la remissió a la documentació que no sigui creada de manera específica per a la present licitació (la concreta proposició): certificacions, annexos, protocols ínterns de la pròpia empresa...