No, ara mateix els serveis tècnics estan fent la valoració del sobre B. Un cop es disposi de tots els informes es publicarà el dia i hora de la convocatòria de la mesa d'obertura del sobre C mitjançant anunci al perfil de contractant de Barcelona Activa. Es recomana subscriure's a l'anunci d'aquesta licitació per rebre automàticament l'avís de convocatòria de la mesa de contractació.
Actualment aquesta licitació es troba en fase de valoració de les propostes tècniques incloses al sobre B. Us convocarem a l'obertura del sobre C tan aviat l'equip tècnic pertinent hagi avaluat totes les propostes.
Doncs entenem que el sobre A es replica automàticament als lots que us presenteu, ja que quan l'obrim ens consta un sobre A per cada lot presentat. Però des del nostre tipus d'accés no podem comprovar que la presentació s'hagi fet correctament fins un cop finalitzat el període de presentació d'ofertes, és per això que us agrairíem que en cas de dubte, per poder consultar si la presnetació és correcta, us poseu en contacte amb els serveis de suport tècnic del Portal de Contractació https://pixelware.com/servicios-soporte-licitadores/
Cal una conversió en mesos, caldrà que identifiquin durant quin temps s'han realitzat aquestes formacions per computar els mesos. Si aquesta formació s'ha realitzat durant els mesos de març i abril, es comptabilitzen dos mesos.
Sí. Tanmateix, en cas que siguin proposades adjudicatàries de més d'un lot o en cas que ja siguin proveïdores de Barcelona Activa en contractes que s'hagin d'executar simultàniament a aquest, les licitadores han de garantir que poden executar-los de forma simultània, és per això que Barcelona Activa els podrà requerir per tal que acreditin com coordinaran l'execució d'aquests contractes amb indicació dels noms i cognoms de les persones adscrites i la coordinació d'horaris, garantint en tot cas el compliment de la normativa laboral.
Per a la valoració dels criteris de judici de valor les licitadores hauran de presentar, segons el model de l'Annex 2 i dintre del Sobre electrònic B, una memòria tècnica acreditativa dels criteris esmentats per a la seva valoració, que contingui una explicació detallada i ordenada dels aspectes a valorar en funció dels criteris d'adjudicació esmentats, que ocuparà com a màxim de 30 pàgines. Les propostes que excedeixin aquesta extensió màxima de pàgines, únicament serà valorades fins a la pàgina on s'assoleixi el límit marcat, per garantir el principi d'igualtat de tracte de les licitadores i no discriminació i transparència d'acord amb l'article 1 i 132.1 de la LCSP.
Sí, sempre que siguin lots diferents i en cas de subcontractió, sempre que es respectin els límits de la subcontractació previstos en els plecs reguladors.
En relació als criteris quantificables automáticament, heu d'omplir el model contigut a l'apartat "sobre C" de l'Annex 2 del PCAP, i a més, seguidament o en document a banda, un desglossament de l'oferta econòmica presentada en els termes indicats.
L'informe de vida laboral és un document que es pot sol·licitar i descarregar durant el mateix dia, fins i tot via sms (https://portal.seg-social.gob.es/wps/portal/importass/importass/Categorias/Vida+laboral+e+informes/Informes+sobre+tu+situacion+laboral/Informe+de+tu+vida+laboral?_ga=2.110649985.588232807.1628229604-46417191.1624360908)
Per tant, tal i com preveu el PCAP "No es puntuarà l'experiència laboral en cas de no adjuntar les fitxes de professionals degudament signades i els informes de vida laboral"
No hi ha un nombre establert de propostes d'activitats per lot. En cada cas es valorarà la quantitat i varietat de propostes depenent de l'especialitat.
Les activitats de l'Escola de competències estan organitzades per eix, per la qual cosa dins de "Comunicació" esteu veient totes les activitats que actualment tenim ofertades amb contractació menor, a l'espera de tenir una licitadora que assumeixi una oferta formativa variada per aquesta competència.
Podeu posar l'explicació de cada criteri de judici de valor sense fer una proposta concreta per a cada subcriteri, doncs aquests serviran per atorgar la puntuació en base a si la proposta ha desenvolupat o no els aspectes que són objecte de valoració segons els barems indicats.
Entenem que es refereix a l'apartat D del punt 1.2.1 del Plec de Clàusules Administratives Particulars. "Noves temàtiques que no s'han impartit en l'oferta existent" es refereix a propostes d'activitats sobre temes que no s'hagin impartit o que no estiguin incloses en el catàleg actual de formacions. Lògicament moltes d'elles, depenen de l'especialitat, hauran de ser d'actualitat també.
L'oferta d'activitats actual està publicada i disponible per a la inscripció de les persones usuàries en els diferents webs de Barcelona Activa:
Programa Formació Tecnològica (Cibernàrium): https://cibernarium.barcelonactiva.cat/
Programa El que cal saber per emprendre: https://emprenedoria.barcelonactiva.cat/activitats/agenda-activitats
Programa de formació en Gestió Empresarial: https://empreses.barcelonactiva.cat/web/es/formacio-i-programes-empresarials
Programa formatiu d'Innovació Socioeconòmica. En aquest cas les activitats estan publicades en dos webs: https://empreses.barcelonactiva.cat/web/es/formacio-i-programes-per-a-entitats-d-economia-social-i-solidaria https://emprenedoria.barcelonactiva.cat/activitats/agenda-activitats (apartat Economia Social i Solidària)
Programa Barcelona Treball: https://treball.barcelonactiva.cat/porta22/cat/serveis-permanents/serveis-permanents.do
S'adjunten, per a més facilitat, llistats de l'oferta d'activitats corresponent al 1r trimestre de 2022 dels programes Cibernàrium, El que cal saber per emprendre, Gestió Empresarial i Innovació Socioeconòmica (el llistat de l'oferta del programa Barcelona Treball s'adjuntarà posteriorment). Per informació sobre el contingut de cada activitat consulteu el web respectiu.
La proposta d'acció de coaching de l'oferta permanent ha d'estar dirigida a un grup del mateix col·lectiu per edició però l'oferta formativa es pot dissenyar en forma d'itinerari amb dos tipus d'activitats diferents.
L'oferta d'activitats actual està publicada i disponible per a la inscripció de les persones usuàries en els diferents webs de Barcelona Activa:
Programa Formació Tecnològica (Cibernàrium): https://cibernarium.barcelonactiva.cat/
Programa El que cal saber per emprendre: https://emprenedoria.barcelonactiva.cat/activitats/agenda-activitats
Programa de formació en Gestió Empresarial: https://empreses.barcelonactiva.cat/web/es/formacio-i-programes-empresarials
Programa formatiu d'Innovació Socioeconòmica. En aquest cas les activitats estan publicades en dos webs: https://empreses.barcelonactiva.cat/web/es/formacio-i-programes-per-a-entitats-d-economia-social-i-solidaria https://emprenedoria.barcelonactiva.cat/activitats/agenda-activitats (apartat Economia Social i Solidària)
Programa Barcelona Treball: https://treball.barcelonactiva.cat/porta22/cat/serveis-permanents/serveis-permanents.do
S'adjunten, per a més facilitat, llistats de l'oferta d'activitats corresponent al 1r trimestre de 2022 dels programes Cibernàrium, El que cal saber per emprendre, Gestió Empresarial i Innovació Socioeconòmica (el llistat de l'oferta del programa Barcelona Treball s'adjuntarà posteriorment). Per informació sobre el contingut de cada activitat consulteu el web respectiu.
La proposta d'activitats conjuntament amb la resta de criteris que depenen d'un judici de valor s'ha d'incloure al sobre B tal i com s'indica en els Annexos 2 i 3 del PCAP
El DEUC s'ha d'omplir seguint les instruccions de l'Annex 2 del PCAP. Si es segueixen les instruccions correctament podreu generar el vostre DEUC en format PDF.
No han de formar UTE obligatòriament. Una pot ser la que contracta i l'latre la subcontractada, per tant, sí es pot presentar sol com autònom, però garantint dues persones adscrites durant l'execució del contracte.
L'Annex 2 del PCAP indica què s'ha d'incloure a cada sobre i l'Annex 3 del PCAP especifica els criteris que depenen d'un judici de valor (proposta que s'ha d'incloure necessàriament i únicament al sobre B) i els criteris quantificables automàticament (proposta que s'ha d'incloure necessàriament i únicament al sobre C).
L'"ANNEX MODEL PROPOSTA CRITERIS QUE DEPENEN D'UN JUDICI DE VALOR" és on heu d'incloure la memòria tècnica. Es tracta d'un model que marca l'ordre i l'estructura que ha de seguir la proposta tècnica a presentar en base als criteris i/o subcriteris que depenen d'un judici de valor especificats a l'Annex 3 del PCAP. La valoració la farà l'equip tècnic de Barcelona Activa un cop oberts els sobres B.
Als sobres C s'ha d'incloure l'oferta econòmica, la relació de persones adscrites a l'execució del contracte, etc., segons allò especificat a l'Annex 2 i 3 del PCAP.
1. No hi ha límit de persones ni físiques ni jurídiques per formar una UTE i només cal formar-la si es resulta adjudicatari del contracte. Abans només és necessari el compromís de tots els que formaran part de la UTE i aportar en el sobre A la documentació indicada a l'Annex 2 del pelc de clàusules administratives particulars (DEUC i declaracions responsables de cada un dels memebres de la futura UTE,...) 2. A tot l'equip, en cas d'UTE s'acumulen les solvències. 3. L'experiència professional mínima de tres anys en la impartició de formació de l'àmbit temàtic ha de ser de les persones adscrites a l'execució del contracte i no de les empreses licitadores i aquesta experiència pot derivar tant de les activitats desenvolupades com a persona autònoma com de la formació impartida en el marc d'un contracte laboral. La solvència tècnica de les licitadores està relacionada a un dels darrers tres anys en serveis o treballs de naturales igual o similiar i en cas d'UTE es pot acumular.
Les hores lectives poden ser tan presencials com online síncrones. El preu màxim de 75¤/hora és el mateix per a tots els programes. Les formacions online síncrones es fan sobre les plataformes que estableix Barcelona Activa (per exemple, Microsoft TEAMS), que són accessibles per a tothom, també un MAC.
Es refereix a format virtual síncron (tipus videoconferència o streaming). S'ha d'indicar en cadascuna de les activitats que es proposin si està pensada per a ser impartida en format presencial, en format virtual síncron o en tots dos formats.
El format dels manuals és PDF i facilitem la informació bàsica a l'usariat per a la connexió en la plataforma utilitzada per la formació virtual i la seva participació durant la sessió.
Barcelona Activa està treballant per evolucionar els sistemes de prestació de les formacions virtuals i, en aquest sentit, la o les plataformes sobre les que es presti el servei poden variar al llarg de la prestació del contracte. Les formacions online Aula Virtual (síncrones) es poden impartir sobre una eina de videoconferència i treball en col·laboració (en aquest moments s'utilitza habitualment Microsoft TEAMS), o sobre un campus virtual o LMS de Barcelona Activa que disposi d'aquestes funcionalitats. Això no representarà cap cost ni requerirà cap inversió per a les empreses licitadores. Barcelona Activa facilitarà l'accés de les persones formadores a la/les plataforma/es, donarà els permisos necessaris per impartir les activitats i, si cal, facilitarà manuals i/o recursos de formació per utilitzar-les.
Pel que fa al percentatge d'activitats presencials i virtuals, aquest no es fixe. Depèn de les necessitats de cada programa formatiu, de la demanda de les persones usuàries, de l'evolució de l'estratègia de prestació de serveis de formació i, fins i tot, de les eventuals restriccions que les autoritats sanitàries apliquin en cada moment. El percentatge de presencialitat i virtualitat pot, per tant, variar trimestralment. Tal com s'estipula en el punt 6 del Plec de Prescripcions Tècniques, Barcelona Activa comunicarà el calendari d'actvitats a la contractista com a mínim quinze dies abans de l'inici de l'activitat.
No. Les formacions s'impartiran per defecte sobre la o les plataformes que en cada cas determini Barcelona Activa. Les formacions online Aula Virtual (síncrones) es poden impartir sobre una eina de videoconferència i treball en col·laboració (en aquest moments s'utilitza habitualment Microsoft TEAMS), o sobre un campus virtual o LMS de Barcelona Activa que disposi d'aquestes funcionalitats. Això no representarà cap cost ni requerirà cap inversió per a les empreses licitadores. Barcelona Activa facilitarà l'accés de les persones formadores a la/les plataforma/es, donarà els permisos necessaris per impartir les activitats i, si cal, facilitarà manuals i/o recursos de formació per utilitzar-les.
1. La totalitat d'hores destinades al lot 25 han d'anar adreçades al col·lectiu de dones. I com en la resta de lots es podrien combinar mono-sessions i multi-sessions si es considerés adient.
2. Perferiblement cal adjuntar els documents signats digitalment.
3. No és necessari, però sí recomanable que tramitin l'alta ja que facilita molt l'acreditació de la capacitat i la solvència en cas de resultar adjudicataris.
El nombre màxim de paraules es refereix a la informació de tot l'apartat per a cada activitat. És a dir: es podrà escriure fins a un màxim de 350 paraules sobre els objectius pedagògics i les accions per continuar treballant de forma individualitzada més enllà de l'activitat, per cada activitat proposada.
En cas de subcontractació a tercers, tant el DEUC com la declaració responsable han d'estar signades només per la licitadora que es presenta. En el DEUC s'ha d'indicar que es subcontractarà una part del contracte i el nom del es entitats, així com la resta d'informació que el formulari requereixo. Si per algun motiu el formulari del DEUC no permet indicar-la, poden adjuntar una declaració responsable signada indicant quines parts del contracte subcontractaran i a qui. Si es recorren a mitjans d'altres d'acord amb l'article 75 de l'LCSP, s'haurà d'aportar en el moment que sigui requerit el contracte d'acord amb el que estableix el mateix precepte. Les licitadores, si ho desitgen, poden aportar aquest contracte en el Sobre A i així ja no se li requerirà a posteriori.
Sí que cal adjuntar els títols al Sobre C, així s'indica a l'apartat 1.1.2 de l'Annex 3 del PCAP: "...També cal adjuntar còpia dels estudis i titulacions superiors. No es puntuarà l'experiència ni en formació ni laboral en cas de no adjuntar les fitxes de professionals degudament signades i els informes de vida laboral. No es puntuarà la titulació en cas de no adjuntar còpia del títol acadèmic."
Al sobre A només hi ha d'anar el DEUC i el model de declaració responsable. No s'ha d'adjuntar cap acreditació de la solvència ni tècnica ni econòmica. Serà requerida només a la proposada adjudicatària.
Però cal tenir en compte que al sobre C, perquè es pugui valorar el criteri relatiu a estudis i titulacions superiors , sí que caldrà adjuntar les titulacions, però només en aquest sobre i com a justificant del criteri d'adjudicació i no de solvència.
Cal prestar molta atenció en què va a cada sobre i quins són els criteris d'adjudicació que depenen d'un judici de valor i quins de quantificació automàtica, en els Annexos 2 i 3 del PCAP trobaran tot aquesta informació estructurada per sobre. Posar informació a un sobre equivocat pot suposar que no es valori el criteri o fins i tot l'exclusió del procediment de licitació, tal i com s'especifica reiteradament en els plecs.
Després de tornar a comprovar el bon funcionament, si es descarrega el document XML d'acord amb les indicacions que hi ha a l'Annex 2 del plec de clàusules administratives particulars, sí que és possible canviar les opcions que venen predeterminades. Si una de les predeterminades no s'ajusta a la seva realitat, cal que la canviïn. També tenen adjunt, al Perfl del contractant, el DEUC en format PDF que sempre el poden convertir en word i omplir adequadament.
L'oferta s'ha de presentar a través del Portal de Contractació de l'Ajuntament de Barcelona i no ha través del Perfil de licitador del Perfil del Contractant de Barcelona Activa.
L'enllaç al portal el trobarà a la clàusula 6 del plec de clàusules administratives particulars i a les clàusules 8 i 9 del mateix document trobaran més informació sobre com s'han de presentar les ofertes i els requeriments tècnics.
Per a consultes tècniques relatives a la utilització de l'aplicació de presentació d'ofertes electròniques s'ha d'acudir al servei de suport tècnic i ajuda a les empreses licitadores que es troba al següent enllaç: https://pixelware.com/servicios-soporte-licitadores/.
En els plecs reguladors trobaran tota la informació per poder-se presentar a la licitació.
S'ha d'omplir el DEUC en la forma que s'inidica en l'Annex 2 del plec i disposen de l'arxiu en format xml a l'anunci d'aquesta licitació del perfil del contractant.
I també cal adjuntar la declaració responsable que trobaran enllaçada a l'Annex 2 i que està disponible en format word.
L'informe proposta definitiu no s'ha d'omplir, es tracta de la memòria jusitificativa del contracte que realitza Barcelona Activa.
Tal i com s'indica en el plec és des de la data de creació o d'inici d'activitats i la data de facturació no es pot entendre com a data d'inici d'activitats. Tot i així, hi pot haver mecanismes alternatius d'acreditació de la solvència mitjançant el mecanisme previst a l'article 75 de la Llei de contractes del sector públic o mitjançant l'acumulació de solvències en cas de la creació d'una unió temporal d'empreses.
Una activitat "blended" és la que combina de forma integrada una part de formació presencial amb una part que es fa a distància en format telemàtic i sobre una plataforma digital, de forma síncrona o asíncrona (totes dues opcions són acceptables).
"Us escrivim en relació al punt 1.2.3 de l¿Ànnex 3 corresponent als Criteris d'adjudicació avaluables mitjançant judici de valor: "Les licitadores han de presentar una proposta metodològica i de nous formats formatius. Es demana que la licitadora seleccioni una activitat i detalli els continguts i la proposta metodològica identificant els elements innovadors, sense superar les 350 paraules. Així com una proposta de conferència o màster-class relacionada amb la especialitat, detallant el perfil d'entrada, els objectius pedagògics, l'enfocament, el contingut, el format, la durada, sense superar les 350 paraules. I una proposta de disseny d'una activitat blended on s'especifiquin una sessió online i una presencial, sense superar les 350 paraules" Podríeu si us plau confirmar que el que se'ns demana en aquest apartat és que del llistat d'activitats proposades en el punt 1.2.1 seleccionem tres activitats tipus: - presencial o virtual - conferència o màster-class - blended (online i presencial) i que detallem cadascuna d¿elles utilitzant un màxim de 350 paraules? És a dir que el nombre total de paraules pel punt 1.2.3. seria d¿un màxim de 1050 paraules. Resposta:
Correcte. D'entre la relació d'activitats i temes que es presenta, es demana detallar més en extens el contingut i la proposta metodològica de a) una activitat presencial o virtual síncrona; b) una conferència o master-class; c) una activitat blended (que combini presencialitat i virtualitat). Cadascuna de les propostes pot contenir fins a 350 paraules. No es necessari que les tres propostes siguin sobre el mateix tema: cadascuna pot ser sobre una temàtica diferent.
Consulta 2.
"Per altra banda i d'acord a l'apartat C d'aquest mateix punt 1.2.3 on s'estableix com a criteri: Sobre si en la proposta s'incorporen activitats complementàries a l'oferta formativa regular (master-class, taules rodones, conferències, hackatons, etcètera...): - 2 punts si s'incorporen 3 o més activitats complementàries. - 1 punts si s'incorporen 1 o 2 activitats complementàries. - 0 punts quan no es proposa cap activitat complementària. Podríeu confirmar que el que es valora en aquest punt és que afegim activitats complementàries a cadascuna de les activitats anteriorment esmentades (presencial o virtual, conferència o màster-class, blended (online i presencial)?"
Resposta:
En aquest punt es valorarà que, addicionalment a la proposta de relació d'activitats relacionades amb l'especialitat per al programa de formació estable, es proposin algunes altres activitats en modalitats i formats diferents, per a la seva eventual impartició esporàdica fora de l'oferta regular de formació.
Sempre que es compleixin els principis de secret de les ofertes, etc. així com la normativa laboral en cas que es tracti de personal laboral, no hi ha cap problema.
Sí, es pot tenir en compte la solvència de les subcontractistes, però sempre amb els límits de subcontractació previstos a l'aparat O del quadre de característiques del PCAP i de la forma prevista a l'article 75 de la Llei 9/2017 de contractes del Sector Públic.
Sense complimentar aquesta informació, el DEUC també serà vàlid. Tot i així, poden posar_ - Perfil de contractant de Barcelona Activa - Obert subjecte a regulació harmonitzada - El percentatge d'IVA que s'aplica
S'han d'adscriure com a mínim dues persones. Un autònom pot subcontractar, tant a una altra persona autònoma o a una empresa, sempre tenint en compte al límit de subcontractació previst a l'apartat O del quadre de característiques. Un autònom també pot contractar laboralment a una persona, en aquest cas no computaria com a subcontractació. El percentatge de dedicació únicament afecta a la forma en què es valorarà l'experiència i la formació de les persones adscrites d'acord amb allò previst a l'annex 3 del PCAP.
Cal presentar el model de memòria relativa als criteris de judici de valor que s'adjunta a l'Annex 2 del PCAP, tenint en compte el límit de pàgines indicat al mateix PCAP, i afegint cada un dels criteris i, si s'escau, subcriteris que es valoren d'acord amb l'Annex 3 del PCAP.
En el plec de clàusules administratives particulars hi ha tots els models de documents que es demanen o els enllaços oportuns. A més, en l'anunci s'ha adjuntat el PCAP en format word amb l'únic efecte de poder extreure els models de documents de forma més fàcil.
Es poden presentar a través d'una única forma jurídica, també a través d'una unió temporal d'empreses, o es pot presentar una autònoma indicant en el Sobre C que subcontractarà a l'altra persona autònoma, però tenint en compte els límits de la lletra O del quadre característiques. D'acord amb la clàusula 24.2 del PCAP, en aquest sobre es pot incloure declaració responsable indicant: la part del contracte que tingui previst subcontractar, assenyalant el seu import i identificant la/les empresa/es subcontractista/es o el seu perfil empresarial, definit per referència a les condicions de solvència professional o tècnica.
En relació a una única oferta, es refereix a què a un mateix lot no es poden presentar dos ofertes o alternatives o variants, sinó que únicament se'n pot presentar una.
Les empreses es poden presentar a dos lots i en cada lot ha de presentar tres sobres (sobre A, B i C), així li requerirà l'aplicatiu quan indiqui que es presenta a dos lots.
Sí, es podrà acreditar amb l'exercici 2021, però caldrà fer-ho només el proposat adjudicatari, ara no cal adjuntar la documentació acreditativa, només el DEUC i la declaració responsable. Les formes d'acreditació són les establertes als plecs i a la normativa, admetent-se no únicament els comptes anuals, sinó altres formes com la declaració anual d'IVA, etc.
El link és tant al PCAP en PDF com al PCAP en word. El trobaran a l'Annex 2 i cal seguir les instruccions per poder descarregar correctament l'arxiu XML.
Tot i així, l'enllaç és el següent: https://visor.registrodelicitadores.gob.es/espd-web/filter?lang=es
També trobaran l'arxiu en format PDF a l'anunci de licitació per si sorgeix algun tipus de problema en la descàrrega.