Els agrairem que ens tornin a enviar les propostes mitjançant la Plataforma (sobre digital) i, donat que s'ha comunicat la incidiència s'acceptaran les seves propostes encara que hagin entrat fora termini.
Heu d'adjuntar la mateixa documentació que heu adjuntat en català al castellà.
Respecte a les maquetes audiovisuals que figuren com a opcionals poseu un full que indiqui que no presenteu proposta per aquest apartat ( en el cas que sigui així).
Les referències visuals poden ser fotografies o vídeos, el que vulgueu. L'important és que sigui una referència prou clara per imaginar la imatge, el llenguatge i el to que es proposa.
La informació dels temes que tractarà aquesta segona temporada queden reflectits en la sinopsi del brífing per fer-se una idea de com serà la Temporada. El que es demana és una proposta creativa per anunciar la Temporada 2 de Tabús, amb peces resultants de durades 30/20/10 segons (veure PCA, apartat 9.4.2). Veure el link enviat de la campanya de la primera temporada com a referència.
El que es demana és un proposta creativa per anunciar la Temporada 2 de Tabús, amb peces resultants de durades de 30,20,10 segons (veure PCA, apartat 9.4.2). La informació de cada tema/capítol per separat és per fer-se una idea de com serà la Temporada 2, concretament.
Les tres fases es refereixen a les que ens podem trobar a la realitat: des que anunciem l'estrena del programa ("properament") a les que fan cita del dia d'estrena del primer programa. Normalment aquestes fases es corresponen a uns 15-20 dies, aproximadament, de progressió de campanya. La proposta creativa és la mateixa, però la durada de les peces i la cita final ("properament"," dilluns que ve estrena" i similars) són el que varia. Veure la campanya de llançament de la primera temporada que hem distribuït.
Sí hem ampliat el termini de presentació d'ofertes.
El passat dia 18 de febrer es va procedir a fer una esmena a l'anunci de licitació, en la que s'ampliava el termini de presentació d'ofertes al dia 17/03/2021 a les 13: 00 hores.
La clàusula setzena del Plec de Clàusules Administratives indica com es procedirà per a l'adjudicació dels contractes derivats que puguin sorgir durant la vigència del contracte.
El passat dia 18 de febrer es va procedir a fer una esmena a l'anunci de licitació, en la que s'ampliava el termini de presentació d'ofertes al dia 17/03/2021 a les 13: 00 hores.
1. Es tracta d'un exercici teòric per poder avaluar les diferents propostes creatives.
2. Hem distribuït dos exemples de campanya d'estiu, un amb efecte pandèmia i l'altre sense. El que es valorarà serà la proposta creativa independentment del context que vivim.
3. La campanya d'estiu la traslladem a xarxes mitjançant els perfils propis de la cadena de manera orgànica (tv3.cat, catradio.cat, etc.) i també comprem espais publicitaris a les xarxes de manera no orgànica on adaptem el missatge en funció de la xarxa social.
4. En relació al Display es pot adaptar la peça en qualsevol dels formats standards del mercat que defineix la IAB. En relació al vídeo in roll, ens estem referint als formats clàssics de vídeo in stream que utilitzem (pre-roll, mid-roll i post-roll) on adaptem el temps que no te perquè ser el mateix que a la televisió lineal (TDT).
5. Veure les dues campanyes d'estiu que hem distribuït de referència.
També sobre Lot 1 Producció promocional de campanya de programa Tabús:
1. El que es demana és un proposta creativa per anunciar la temporada 2 de Tabús, amb peces resultants de durades de 30/20/10 segons (veure PCA, apartat 9.4.2). La info de cada tema/capítol per separat és per fer-se una idea de com serà la Temporada 2, concretament.
Sobre el LOT 2:Producció comercial
1. El que s'espera és una proposta creativa que segueixi la línia conceptual que hem obert amb els molinets que se centren en el play3, triangle, (el del gel, pinyes, etc) i que integri una marca. Al plec de la concurrència es va ometre per error quina marca es pot fer servir per integrar al molinet. Suggerim fer-ho amb la Fageda, per tenir el brief i valors de marca a la campanya d'estiu inclosa al mateix plec. Es tracta, doncs, de trobar vies creatives per fer aquesta integració, sabent que play3/trianle i marca seran els eixos centrals de la peça.
2. Aquest és un detall important, i que es va ometre de manera involuntària a l'encàrrec del plec. Per facilitar la feina, potser el millor seria fer-ho amb La Fageda, per tenir el brief i valors de marca de La Fageda detallats a l'encàrrec de campanya d'estiu.
3. El Marc Ribas és el protagonista de la telepromoció. No és necessari fer cap gravació amb ell ni amb un figurant. Amb l'entrega dels materials detallats en l'apartat 9.4.2. del PCA és suficient.
1. El que s'espera és una proposta creativa que segueixi la línia conceptual que hem obert amb els molinets que se centren en el play3, triangle, (el del gel, pinyes, etc) i que integri una marca. Al plec de la concurrència es va ometre per error quina marca es pot fer servir per integrar al molinet. Suggerim fer-ho amb la Fageda, per tenir el brief i valors de marca a la campanya d'estiu inclosa al mateix plec. Es tracta, doncs, de trobar vies creatives per fer aquesta integració, sabent que play3/trianle i marca seran els eixos centrals de la peça.
2. Certament pot crea confusió al ressenyar-ho en el brief. La documentació a presentar per a totes les propostes és la detallada en el PCA apartat 9.4.2.
El que s'ha de presentar per a TOTES LES PROPOSTES en el contingut del sobre B és:
. Storyboard amb la proposta creativa · Pla de producció · Referències visuals · Maqueta audiovisual (opcional)
En el PPT, apartat 10, s'informa els preus que actualment està abonant la CCMA, SA pels diferents serveis licitats. En el cas de les telepromocions s'indica "pressupost a definir per campanya" la qual cosa vol dir que en cada oferta de telepromoció es marcarà un pressupost màxim ja que ve determinat per la marca anunciant. Per aquest motiu s'ha indicat en el brief, a títol informatiu, però en cap cas és limitatiu. Tot i així, els licitadors hauran de presentar la seva oferta econòmica en el contingut del sobre C, tal com es detalla en la clàusula 9.4.3. del plec de clàusules administratives particulars. No està permès incloure cap preu en la documentació del sobre B.
3. A la realitat, històricament hem optat per les dues vies. És a dir, s'han fet cançons ad hoc (Campanya d'estiu 2019, Lildami) o bé s'han fet servir cançons ja existent (Campanya d'estiu 2020, Suu). TVC té un Departament dedicat a l'edició musical que gestiona drets i tracta amb els respectius artistes. En qualsevol dels dos casos anteriors es comptava amb el consentiment explícit i per contracte dels artistes i els respectius equips de management.
A banda, cal dir, TVC té acords amb SGAE que faciliten l'ús en peces de producció pròpia d'artistes nacionals, internacionals, etc La prioritat, òbviament, és la dinamització del teixit cultural i musical català.
Al tractar-se d'un exercici teòric, en aquest cas la clau és veure l'enfoc i potencial de la peça musical i com ajuda i suma a la proposta de campanya en general. Més enllà de la gestió i costos de drets, això és el que compta. Per tant, seria bo incloure referents i enllaços a la peça que es tria, a la sonoritat que es busca, etc
4. En relació a l'oferta econòmica:
1. Els preus que cal detallar són els preus unitaris de les propostes que presentem per a cadascun dels lots? CORRECTE
2. És a dir, si presentem una idea de molinet integrat, el preu que indiquem a l'Annex 2 és el preu unitari per a dur a terme aquell molinet? CORRECTE
3.Si el preu detallat al Plec de Prescripcions Tècniques per al molinet integrat és d'entre 4.300¤ a 4.700¤, això vol dir que la nostra oferta econòmica ha d'estar entre aquest interval? Els preus detallats en el plec de prescripcions tècniques són informatius. No són preus màxims. És informació perquè els licitadors coneguin els preus de referència que està pagant la CCMA, SA habitualment per aquest tipus de feines. Els licitadors podran fer l'oferta econòmica que estimin oportú.
4. Si no ho està, es pot considerar una oferta amb valor anormal o desproporcionada? Atenent a la resposta anterior a priori no es considerarà anormal o desproporcionada. Per considerar una oferta anormal o desproporcionada es tindrà en compte el que preveu la clàusula 11.2 del plec de clàusules administratives particulars.
1.És una campanya corporativa, per tant conjunta de TV3 i CatRàdio. La creativitat, doncs, és compartida, però s'ha d'adaptar a les especificitats del mitjà. Per exemple, la darrera campanya d'Estiu a TV3 es jugava amb el triangle/play3 del logo de TV3 al tancament de promo. A la ràdio, per raons òbvies, no tenia aquest element visual i la música/efectes/copy prenia tot el protagonisme. A efectes pràctics, de vegades també ens ha suposat fer petits retocs en aquests nivells, però sempre amb la mateixa proposta creativa com a nexe comú entre mitjans.
2. Correcte.
3. La marca patrocinadora vol presència i que la campanya "casi" creativament de manera orgànica els seus valors i els de la cadena (TV3). En aquest sentit, el concepte creatiu de la campanya és el mateix (posem pel cas, la campanya d'estiu), i el repte és com fer que la marca se sumi de la manera més natural possible. A efectes pràctics, això vol dir bodegó de tancament i, idealment, que la marca estigui present al llarg de la peça (a l'obertura, al mig, etc).
Us farem arribar un link amb les campanyes d'estiu del 2019 i 2020 com a referència.
4. A la TDT. Només cal esperar als blocs de promoció i publicitat.
5. Us farem arribar un link.
El que es demana un proposta creativa per anunciar la T2 de Tabús, amb peces resultants de durades de 30/20/10 segons (veure PCA, apartat 9.4.2). La info de cada tema/capítol per separat és per fer-se una idea de com serà la Temporada 2, concretament.
Les tres fases es refereixen a les que ens podem trobar a la realitat: des que anunciem l'estrena del programa ("properament") a les que fan cita del dia d'estrena del primer programa. Normalment aquestes fases es corresponen a uns 15-20 dies, aproximadament, de progressió de campanya. La proposta creativa és la mateixa, però la durada de les peces i la cita final ("properament"," dilluns que ve estrena" i similars) són el que varia.
BRIEFING LOT 2: Producció comercial
1.Aquest és un detall important, i que es va ometre de manera involuntària a l'encàrrec del plec. Per facilitar la feina, potser el millor seria fer-ho amb La Fageda, per tenir el brief i valors de marca de La Fageda detallats a l'encàrrec de campanya d'estiu.
2. A priori, no seria estrictament necessari, es podria triar. Al dia a dia real, però, normalment les telepromocions a plató s'assumeixen internament, amb la qual cosa seria recomanable fer una proposta fora del plató de Cuines.
ALTRES:
En el cas de logo, hi ha un enllaç dins el web corporatiu ccma.cat/premsa/logotips Pel que fa a la tipografia, us fem arribar un link on trobareu les tipografies i un exemple d'aplicació.
1) PRODUCCIÓ COMERCIAL: Són peces vinculades amb una marca anunciant. Els diferents tipus es troben el PPT, apartat 2.DESCRICIÓ DELS SERVEIS.
2) De tot el ventall que es pot produir de peces comercials i descrites en l'apartat esmentat, per a concórrer s'han de presentar les propostes reflectides en el PPT, apartat 3.2.Presentació de propostes. Concretament per al Lot 2 es demana Molinet Integrat TV3 i Telepromoció amb rodatge, ambdós descrits en els brifings del lot 2.
3) El material a presentar per qualsevol de les propostes està detallat en el PCA, clàusula NOVENA, concretament el punt 9.4.2.Contingut del sobre B: Documentació relativa als criteris de valoració subjectiva i que reproduïm:
Per valorar els criteris qualitatius els licitadors hauran d'aportar, a partir del briefing proposat, la documentació següent per cada un dels lots pel que es presentin: - Story board amb la proposta creativa. - Pla de producció (equips, pla de treball i calendari). - Referències visuals. - Maqueta audiovisual. Aquesta documentació és opcional
4) Pel que fa a " Però al final del plec ens parla de : MOLINET INTEGRAT, PECES COMERCIALS i TELEPROMOCIONS", entenem que s'estàn referint a la clàusula 10 del Plec de Prescripcions Tècniques on es detalla a títol informatiu els preus que està abonant la CCMA,SA per tots els supòsits.
Pel que fa al material a presentar per les propostes, com hem dit en el punt anterior, està descrit en el PCA, clàusula 9.4.2.