R: Segons el que hem entès d'aquest plantejament, l'assumpció és correcta.
En cap moment s'està demanant la migració del catàleg complet d'aplicacions a la plataforma PaaS, ni dimensionar aquesta plataforma per assolir aquest objectiu. De fet, ni tant sols es concreta una volumetria mínima d'aplicacions a migrar, senzillament per què encara no disposem de la informació necessària per establir un pla de ruta per aquesta migració. Per tant, cal tenir en compte que d'entrada no es preveu un desplegament massiu d'aplicacions sobre la plataforma, serà molt progressiu i a mesura que les aplicacions ho permetin i es puguin adaptar al nou entorn.
Per tant, el dimensionament de la plataforma PaaS que es proposi està obert, i es pot plantejar una proposta de mínims, a criteri del licitador.
Respecte els serveis professionals necessaris per la migració de les aplicacions a la plataforma PaaS, és important tenir en compte que han d'estar orientats al suport tècnic pel traspàs de les aplicacions al PaaS i a les activitats pròpies d'administració i operació de la plataforma, tal i com està descrit a l'article 4.11 PLATAFORMA D'APLICACIONS I SERVEIS WEB (PaaS). En cap cas forma part de l'abast d'aquests serveis de migració les activitats pròpies del desenvolupament de les aplicacions a migrar (com ara l'anàlisi, disseny, programació, ...) per adaptar-les als requeriments tècnics i d'arquitectura de l'entorn cloud. Aquestes activitats es portaran a terme per l'equip tècnic de l'Ajuntament i/o dins l'abast d'altres contractes de l'àmbit del desenvolupament.
No s'han de tenir en compte els PCs per determinar la volumetria necessària. En aquest context el terme clients fa referència als equips objecte de l'automatització, i seran els equips que formen part de la infraestructura del CPD.
Respecte els serveis d'administració i operació, que formen part dels serveis gestionats, tots els productes Oracle que es relacionen al plec de prescripcions tècniques estan inclosos.
Pel que fa al llicenciament i al servei de suport i manteniment del fabricant, exclusivament forma part de l'abast el producte que s'indica a la taula de l'ANNEX VIII - INVENTARI DE LLICENCIAMENTS I SUBSCRIPCIONS, on hi ha una nota que explícitament exclou de l'abast el llicenciament addicional i la corresponent subscripció de manteniment que disposa l'Ajuntament en un altre contracte.
El volum de tiquets de l'últim any ha estat de 1.000 aproximadament, amb una tendència entre 2 i 3 diàries. No són tot incidències, inclou tasques com ara les revisions de backup, tasques proactives, comunicacions, formacions i monitorització (inclou totes les alertes que es revisen), principalment.
No se ha de contar con "manos remotas" facilitadas por el equipo técnico del Ajuntament. Toda la operativa, tanto remota, como presencial, la ha de asumir el adjudicatario.
Esto no quiere decir que, puntualmente, el equipo técnico del Ajuntament pueda realizar alguna operación de "manos remotas" si fuese necesario, pero nunca de forma establecida como sistema.
En el siguiente enlace están localizados en el mapa todos los equipamientos municipales, donde se puede observar la dispersión geográfica en todo el municipio. No todos ellos forman parte de la Xarxa Corporativa, pero entre ellos están las 19 oficinas.
El Ajuntament dispone de un servicio interno de atención al usuario en modalidad 24x7, que constituye el primer nivel de atenció al usuario. Por tanto, el soporte técnico que se solicita en el artículo 5.1 ABAST, párrafo Administració, Operació i Suport Tècnic / Suport tècnic i helpdesk, no recibirá peticiones directas de usuarios finales. Las peticiones llegarán escaladas desde el servicio interno de atención al usuario, desde el equipo técnico del Ajuntament, y de manera automática desde el sistema de monitorización y otros mecanismes que se habiliten para la notificación automática de incidencias y alertas.
No. Hay que utilizar el formato de cuadro según se indica en el ANNEX 9 del pliego de cláusulas administrativas particulares, tabla A2.2 Servei Variable, e indicar el precio unitario (precio/hora) para cada perfil profesional.
El número de horas vendrá determinado, además de por el precio ofertado, por el límite máximo destinado a este ámbito, según se indica en la cláusula 3. Pressupost base de licitació, párrafo Preu del Servei Variable (PSV), y, por otro lado, también vendrá determinado por las necesidades reales en este ámbito y el reparto de esfuerzos de los diferentes perfiles profesionales.
Los condicionantes y mecanismos de ejecución de las eventuales modificaciones del contrato están explicados en la cláusula 34 del pliego de cláusulas administrativas particulares. El procedimiento aplicable será el establecido para este supuesto por la legislación vigente en materia de contratación pública.
Entendemos que la pregunta se refiere a un host de virtualización. Todo el licenciamiento de Windows Server que sea necesario, más allá del que ya dispone actualmente el Ajuntament, ha de estar incluido en la propuesta.
Actualmente estas licencias no tienen Software Assurance. Para cubrir las necesidades relacionadas en el pliego de prescripciones técnicas, y específicamente en el artículo 5.2 PLA D'ACTUALITZACIONS, una posibilidad es mediante licencias con Sofware Assurance, aunque no es imprescindible puesto que se pueden plantear otras fórmulas alternativas.
No es así. Además de los servicios de upgrade, se ha de incluir el licenciamiento de Windows Server y Exchange que sea necesario, teniendo en cuenta que el adjudicatario podrá hacer uso del licenciamiento que el Ajuntament tiene actualmente y que está relacionado en el ANNEX VIII ¿ INVENTARI DE LLICENCIAMENTS I SUBSCRIPCIONS, complementándolo con el licenciamiento adicional que sea necesario para cubrir los requerimientos de los upgrades.
Además de la referencia al pliego de prescripciones técnicas indicada en la respuesta de la pregunta P042, las siguientes son otras referencias donde se especifica este requerimiento:
ANNEX VII ¿ COBERTURA DELS SERVEIS, bajo el grupo Altres, las filas Servidors - Físics excepte els Hosts de Virtualització / Servidors - Virtuals / Sistema de Veu, columna Manteniment de Programari.
Artículo 4.16 SERVEIS DE MANTENIMENT DE MAQUINARI I PROGRAMARI, párrafo Manteniment de Programari.
Sí, sempre que es compleixin els requeriments del plec de prescripcions tècniques. Tenint en compte la consideració sobre el temps de retenció, segons s'explica a la resposta a la pregunta P027, possiblement sigui necessari incorporar algun component més per completar la solució.
Tenemos 43 cintas LTO6, contando las que hay dentro de la librería y las históricas que se guardan en un armario ignífugo, con una media de ocupación de 2,7TB por cinta.
Tal como se desprende de la respuesta a la pregunta P009, los dos firewalls estan configurados en HA activo-standby y disponemos del producto base (NGFW y VPNs) y de la subscripción Threat Prevention.
L'abast de la cobertura d'aquests serveis està especificat a l'ANNEX VII COBERTURA DELS SERVEIS del plec de prescripcions tècniques, sota el grup Altres.
En el cas del llicenciament d'Oracle, com passa amb la resta de productes llicenciats excepte el cas particular de Microsoft, és obligatori incloure la subscripció de manteniment anual, tal com es demana a l'article 4.16 SERVEIS DE MANTENIMENT DE MAQUINARI I PROGRAMARI del plec de prescripcions tècniques.
Segons s'especifica al paràgraf Periodicitat de l'article 5.2 PLA D'ACTUALITZACIONS del plec de prescripcions tècniques, en els casos de Windows Server i Microsoft Exchange es demana realitzar al llarg del contracte 2 actualitzacions de major release: una per actualitzar a la versió més recent disponible actualment amb el llicenciament existent (Windows Server 2016 i Exchange 2013), i una altra per actualitzar a una versió superior de les que s'alliberin al llarg del contracte. Si es dona compliment a aquestes necessitats, no és imprescindible disposar de les subscripcions de manteniment de fabricant corresponents.
Els 70TB corresponen a l'espai net de dades actives, amb l'estimació de creixement inclosa. L'espai net de dades actives està definit a l'article 4.4 EMMAGATZEMATGE del plec de prescripcions tècniques, i, aplicant la definició, l'espai necessari per la rèplica entre els CPDs no està comptabilitzat en aquests 70TB.
En ambdós apartats estem parlant del mateix. Els 118TB d'espai net de còpies de seguretat corresponen a l'espai necessari, amb l'estimació de creixement inclosa, per fer les copies de seguretat segons les polítiques definides.
Tot el maquinari, servidors i components, necessari per suportar la càrrega total especificada a l'article 4.2 SERVIDORS del plec de prescripcions tècniques s'ha de lliurar a l'inici del contracte quan s'executi el projecte d'aprovisionament i renovació tecnològica corresponent. No obstant, si està justificat i és d'interès, es podria plantejar fer un desplegament i instal¿lació parcials del maquinari, i desplegar la resta segons les necessitats de cada moment.
Segons s'especifica al paràgraf Periodicitat de l'article 5.2 PLA D'ACTUALITZACIONS, en el cas de Windows Server es demana realitzar al llarg del contracte 2 actualitzacions de major release: una per actualitzar a la versió més recent disponible actualment amb el llicenciament existent (Windows Server 2016), i una altra per actualitzar a una versió superior de les que s'alliberin al llarg del contracte. El plantejament d'utilitzar llicències de Windows Server OEM 2019 dona resposta parcial a les necessitats, i en algun moment del contracte caldria complementar-ho amb llicenciament addicional donat que el llicenciament OEM no cobriria la segona actualització que es demana (... actualitzar a una versió superior de les que s'alliberin al llarg del contracte).
No sabemos si la pregunta se refiere al drive o a los cartuchos de cinta. En cualquiera de los casos, no es un requerimiento que sean LTO8, se puede plantear LTO7.
Tal com s'indica a la clàusula 3 "Pressupost base de licitació" del plec de clàusules administratives particulars, aquest serà l'import màxim destinat al desplegament i renovació tecnològica de sistemes addicionals, que inclou els serveis de direcció i execució de projectes de desplegament i renovació tecnològica de sistemes addicionals, no contemplats inicialment en el present contracte i que s'hagin de portar a terme al llarg de la seva durada.
A l'inici del contracte s'analitzarà quins servidors tenen sistemes operatius no suportats pel sistema antivíric. En qualsevol cas, aquesta serà una situació transitòria donat que els sistemes operatius obsolets s'hauran d'actualitzar a versions més actuals que sí estaran suportades.
El llicenciament del sistema antivíric pel parc de PCs no forma part de l'abast del present contracte, està gestionat en un altre contracte actualment vigent, i per tant no s'ha de tenir en compte per aquest llicenciament.
Tot i que no estava previst registrar l'activitat de navegació als dispositius mòbils, pot ser d'interès fer-ho quan els dispositius tinguin la connexió WiFi Corporativa activada. El volum de dispositius mòbils corporatius canvia al llarg del temps i està al voltant de 100.
El sistema d'auditoria centralitzada hauria de contemplar el màxim de dispositius, serveis i aplicacions que sigui possible. Donat que forma part de l'aprovisionament i desplegament de sistemes nous, es valoraran les seves funcionalitats, prestacions i flexibilitat.
El servidor19, tal com s'indica, s'eliminarà. No fa cap funció que pugui tenir continuïtat. El servidor74 no es fa servir actualment, conté només informació de logs històrica que de moment cal mantenir.
És correcte. En aquest contracte no es considera necessari disposar de tècnics residents amb dedicació permanent. No obstant, considerem que és important conèixer els canvis del personal que estigui vinculat al contracte, en especial del personal que tingui coneixements específics de les infraestructures de l'Ajuntament
La consultoria i suport tècnic expert en Cloud Computing forma part de l'abast dels Serveis Gestionats, juntament amb la resta de serveis que es demanen. No obstant, l'esforç d'aquest servei es limitarà al volum d'hores que hagi proposat l'adjudicatari a la seva proposta econòmica, volum que es valorarà segons el criteri de valoració A.7.
El sistema és GLPi Network (https://glpi-project.org/), versió 9.1.2. Per l'inventari automatitzat s'utilitza l'OCS Inventory, que en breu el substituirem per Fusion Inventory.
No hi ha cap desenvolupament específic realitzat sobre aquest producte. La documentació associada als checks i les APIs estarà disponible per l'adjudicatari a l'inici del contracte.
Segons s'ha explicat a la resposta de la pregunta P001, no es proporcionarà aquesta informació en el procés de licitació. El traspàs de serveis al cloud serà un procés llarg i progressiu, serà necessari estudiar cada cas, i l'Ajuntament haurà d'adaptar les aplicacions als requeriments tècnics del nou entorn.
Les interfícies de xarxa que estan configurades a cada equip són 11 d'un total de 20. No obstant, no totes les interfícies configurades tenen un cable connectat. Amb cable connectat hi ha 8 interfícies a l'equip actiu i 2 interfícies a l'equip passiu.
Las referencias a los contratos de licenciamiento relacionados en el pliego técnico son las siguientes: ¿ VMWare (Contract Number: 40220090) ¿ Microsoft Windows Server Datacenter Core 2016 (Id. de licencia: 69513891) Windows Server Standard 2012 R2 (Id. de licencia: 62756333) Windows Server Standard 2008 R2 (Id. de licencia: 47466982, 48315726, 49191742) Windows Server Standard 2008 (Id. de licencia: 45742169, 44796772) Exchange Server Standard 2013 (Id. de licencia: 62674868) ¿ Oracle (Número de Contrato de Servicios: 4754374) ¿ Backup Exec (Symantec Support Contact ID number: 554505185542615) ¿ McAfee (Número de Concesión: 12006003-NAI, Número de cuenta: 1729785)
La subscripció de suport i manteniment actual finalitza el 31-ago-2019, la previsió, òbviament, és renovar per continuar disposant del servei. No obstant, aquesta subscripció com a tal no forma part de l'abast del present contracte.
Disposem d'una subscripció de suport i manteniment activa amb el fabricant, F5 Premium amb RMA-2, finestra d'atenció 24x7, temps de resposta 4 hores, temps de resolució 1 dia laborable.
No entenem si la pregunta es refereix a la plataforma PaaS o a l'eina d'automatització. Si es refereix a la plataforma PaaS, en aquests moments no podem determinar quin serà el nombre de VM. S'haurà d'analitzar quins serveis i aplicacions es poden traslladar a la plataforma i, tal com es demana a l'article 4.11 PLATAFORMA D'APLICACIONS I SERVEIS WEB (PaaS), tenir disponible la plataforma per posar el marxa les primeres aplicacions a l'inici del tercer trimestre del contracte. D'entrada no es preveu un desplegament massiu d'aplicacions sobre la plataforma, serà progressiu i a mesura que les aplicacions ho permetin i es puguin adaptar al nou entorn. Si la pregunta es refereix a l'eina d'automatització, més que automatitzar VM hem de parlar d'automatitzar processos o tasques d'administració i operació, amb independència del nombre de VM.
En principi, havíem pensat en un desplegament sobre la mateixa infraestructura on premise que es munti, pensem que és un plantejament óptim per iniciar donat que evitem les limitacions de les comunicacions en quant a amplada de banda i latència. No obstant, l'alternativa de desplegar-la al cloud també podria ser vàlida si es compleixen tots els requeriments demanats. La solució OpenShift és perfectament vàlida.
A l'article 4.11 PLATAFORMA D'APLICACIONS I SERVEIS WEB (PaaS) del Plec de Prescripcions Tècniques, el següent paràgraf es tracta d'un error donat que l'annex al que fa referència es va eliminar del redactat definitiu per no aportar cap informació d'interès pels objectius del contracte:
"A l'ANNEX IX es troba la relació detallada de les aplicacions i serveis web més rellevants utilitzades actualment"
Per tant, aquest paràgraf s'ha de considerar exclòs del redactat. La resta de l'article és vàlid i aporta la informació suficient per elaborar les ofertes