Amb la declaració genèrica que consta a l'annex 1A és suficient. No obstant es pot presentar una declaració específica, en qualsevol cas cal deixar constància que es coneixen i s'assumeix el seu compliment.
Les formes d'acreditació són: Entitat del sector públic: certificats expedits per l'òrgan competent. Es un document oficial amb fe pública que acredita l'execució d'aquesta actuació (emès per secretaris o funcionaris en l'exercici de les seves funcions que donen fe de l'autenticitat d'aquests fets). Entitat del sector privat: declaració expedida pel subjecte privat destinatari del servei/prestació realitzada. Sistema alternatiu per qualsevol dels dos suòsits: declaració responsable del/s legal/s representat/s del/s licitador/s.
El procediment de contractació té un esperit de permetre la continuïtat de l'equip adjudicatari sobre la totalitat de l'actuació. No inclou únicament els treballs sobre el document 1 (que incorpora l'avantprojecte), fa referència als restants treballs (Projectes executius i Direcció d'Obres). Conseqüentment, l'oferta es sol.licita tenint en consideració aquesta globalitat, tal i com s'indica al plec, a l'apartat A, Quadre resum del plec de condicions. La metodologia del control de cost com a part de la metodologia de treball i factor rellevant per garantir la viabilitat de les propostes. Si no hi ha un anàlisi del cost de les propostes pot suposar que les propostes esdevinguin no realitzables.
La directiva 2014/24/CE suposarà l'obligació de treball en BIM. L'art. 22 d'aquesta directiva fa referència a eines de modelat electrònic i d'informació de les construccions (building information electronic modelling tools) o similars. Atesa l'existència d'una pluralitat d'eines, que poden ser accessòries, no es pot concretar exactament les eines que s'hauran de fer servir, però si la finalitat: aquelles necessàries per tal de generar els porjectes de forma completa i funcional i permetre la seva utilització durant l'explotació de l'obra.
Les titulacions del Plec de condicions es realitzen a títol enunciatiu, essent vàlida qualsevol titulació legalment habilitada per a l'execució dels treballs. En moltes ocasions aquestes habilitacions deriven de reserves d'espais professionals. Tenint en consideració el document concret i la titulació d'arquitecte es considera que és una titulació vàlida per ser l'autor del Document d'estratègies d'actuació sobre La Rambla. No obstant, cal tenir presnet la solvència exigida al Plec de condicions per aquesta figura: "...amb experiència professional no inferior a 5 anys en l'estudi, anàlisi de problemàtiques socials en espais públics i formulació de propostes de tractament".
Sí. Cal tenir present que la manifestació d'estar al corrent de les obligacions inclou aquells casos en què el licitador no ha estat subjecte passiu d'obligacions tributàries amb aquestes entitats. Inicialment declaració, ajustat als requeriments del plec de clàusules. Posteriorment, en cas d'ésser adjudicatari o atenent a petició d'informació de Foment de Ciutat, SA haurà d'aportar els certificats. En aquest cas (persona no subjecte a impostos de l'Estat, Generalitat o l'Ajuntament) el certificat indicarà que el subjecte no consta a la seva BBDD o no hi ha deutes.
La presentació de l'annex 1.A, degudament complimentat, és suficient. Posteriorment, en cas de resultar adjudicatari haurà d'aportar o donar compliment a les mateixes.
La solvència professional s'acumula (art. 63 TRLLCSP), conseqüentment si la suma dels integrants dona la solvència requerida es considera que seria suficient.
Si, és possible, cadascuna de les garanties ha de ser correcte en temps i forma. L'import total no ha de ser inferior a l'exigit.
Cal tenir present que la garantia ha de ser solidària entre els membres de la UTE (això suposa que en avals i en garanties de caució ha de fer referència a que s'avala/garanteix front d'incompliments de qualsevol dels membres de la UTE).
No obstante, se manifiesta que no se considera la misma ventaja el haber participado en la redacción del pliego de clàusulas administrativas o técnicas (que supone que tenga un conocimiento previo de las bases y requerimientos) que otros documentos adjuntdos, muchos de los cuales tienen una finalidad informativa.
La clàusula 6.1 del Pliego, conforme al art. 56 TRLCSP establece: "No obstant el que s'ha indicat als paràgrafs anteriors, no poden concórrer a la present licitació els licitadors que, de forma directa o mitjançant empreses vinculades a ells, haguessin participat en l'elaboració de les especificacions tècniques o els documents preparatoris del contracte, si aquesta participació pogués falsejar la competència o provocar restriccions a la lliure concurrència o suposar un tractament de privilegi en relació a la resta de les empreses licitadores". Ello supone que el hecho de haber participado en la redacción de los documentos de licitación no actúa de forma directa, sino que es necesario demostrar que por tal hecho ostente una posición de privilegio o ventaja. En tal sentido se han pronunciado las juntas consultivas. .../...
En relació a la solvència: la clàusula 6 del Plec de clàusules administratives particulars indica, en relació als treballs de l'equip tècnic "acreditació d'haver executat, com a mínim, els treballs que es detallen a continuació". En relació als criteris d'adjudicació: "Es valorarà el grau de similitud d'un treball similar als treballs a desenvolupar. Fins a 1 treball realitzat en els darrers 5 anys. Unicament es valoraran treballs executats i que hagi participat en condició igual o equivalent a la que hauria de realitzar. Consequentment suposa que els treballs concrets han d'haver-se realitzat, en els darrers 5 anys.
Manquen dades i informació per poder pronunciar-se. En aquests moments no es pot emetre un judici sobre si els treballs que es volen presentar compleixen, atès que és funció de la Mesa de Contractació. No obstant si les obres s'han realitzat en un àmbit que tingui una àrea comercial i de vianants densa seria així, amb total independència d'on es trobi localitzat el projecte.
Manquen dades i informació per poder pronunciar-se. En aquests moments no es pot emetre un judici sobre si els treballs que es volen presentar compleixen, atès que és funció de la Mesa de Contractació. No obstant, el plec descriu els elements que s'han de complir, el propi licitador té els elements que li permeten valorar si compleix.
Si. La diferència deriva que la relació contractual (drets i obligacions) entre adjudicatari i adjudicador, s'estableix entre elles. Els subcontractistes mantenen relacions amb l'adjudicatari, depenen i cobren d'aquest. No obstant la documentació de licitació contempla tot un seguit d'obligacions als efectes de garantir que, si es produeix un canvi en relació als col.laboradors oferts aquest ha de ser validat per l'adjudicador i, en qualsevol cas, presentar un d'altre sense una solvència inferior
No es necesario apuntarse para poder participar. Las bases y la restante documentación que conforma la licitación se encuentra pública y son de acceso público, directo y gratuito. Dicha información se encuentra en: https://contractaciopublica.gencat.cat/ecofin_pscp/AppJava/cap.pscp?reqCode=viewDetail&keyword=Foment+de+ciutat&idCap=16190845&ambit=& Asimismo, las fechas de presentación, los requisitos a cumplir y las exigencias se encuentran detalladas en la misma página.
2) L'annex número 7 del plec de clàusules particulars estableix: "Caldrà adjuntar documentació gràfica que acrediti el treball realitzat (no objecte de valoració). Aquesta documentació gràfica annexada al model de fitxa no computa en l'extensió màxima de l'oferta i haurà d'identificar clarament a la fitxa en que es relaciona, ni és objecte de valoració. La finalitat d'aquesta documentació annexada es verificar l'autenticitat de la informació facilitada. En cas de no ser personal propi caldrà adjuntar compromís de valoració". Conseqüentment, les fitxes sí que computen però la documentació gràfica que acrediti el treball realitzat.
1) En relació amb la solvència: La clàusula 6 del Plec de clàusules administratives particulars indica, en relació als treballs de l'equip tècnic "Acreditació d'haver executat, com a mínim, els treballs que es detallen a continuació". En relació als criteris d'adjudicació: "Es valorarà el grau de similitud d'un treball (estudi, anàlisi de problemàtiques socials en espais públics i formulació de propostes pluridisciplinars de tractament) als treballs a desenvolupar. Fins a 1 treball realitzat en els darrers 5 anys. Únicament es valoraran treballs executats (completats) i en què hagi participat en condició igual o equivalent a la que haurà de realitzar en cas de ser adjudicatari. No es valorarà informació no rellevant". Conseqüentment suposa que els treballs concrets han d'haver-se finalitzat/realitzat, però el treball concret presentat (p.ex. haver realitzat la redacció d'un projecte executiu, però no és necessari que les obres s'hagin realitzat) en els darrers cinc anys.
Pregunta 1: No computa dins de l'extensió màxima la documentació per acreditar l'execució dels treballs a valorar al punt 2.1 d'aquest annex ni els currículums sol.licitats ni els compromisos de col.laboració, d'acord com queda expressat en el document publicat anomenat "Plantilla Rambla". Així mateix, l'annex 7 del plec de clàusules administratives particulars estableix que: "Caldrà adjuntar documentació gràfica que acrediti el treball realitzat (no objecte de valoració). Aquesta documentació gràfica annexada al model de fitxa no computa en l'extensió màxima de l'oferta i haurà d'identificar clarament a la fitxa en que es relaciona, ni és objecte de valoració. La finalitat d'aquesta documentació annexada és verificar l'autenticitat de la informació facilitada. En cas de no ser personal propi caldrà adjuntar compromís de col.laboració". Conseqüentment, les fitxes sí que computen però la documentació per acreditar l'execució dels treballs no.
Licitador és aquell que presenta l'oferta, assumint la responsabilitat en primer ordre, a qui se li adjudica el contracte. Col.laborador no licitador: és un subcontractista, no presenta oferta (no és licitador) sinó que s'integra com a part d'un equip que és qui presenta l'oferta i, en el seu cas, a qui se li adjudica el contracte. El col.laborador, en determinats casos i sota determinades condicions, es pot canviar durant l'execució del contracte.
Los formatos de la documentación de licitación disponibles son los que se encuentran publicados. Los documentos en formato Word pueden ser pasados a .pdf por los mismos licitadores.
No es pot esmenar o modificar l'oferta tècnica i/o automàtica. En relació a la documentació del sobre número 1 sí que es poden produir esmenes (es esmenable allò que existís en el moment de presentar l'oferta però per algun motiu no s'hagués acreditat).
Sí, l'equip tècnic enumerat al PCA és mínim, però un licitador pot incrementar-ho. En cas que es dupliqui més d'una posició cal tenir present que únicament es valorarà un dels integrants, aquell que indiqui el licitador. Cal indicar-ho.
Conforme a allò indicat als contractes tipus: Document estratègies: produït el tancament de l'expedient de contractació, i conseqüentment, executat satisfactòriament el contracte, o resolt aquest per causes no imputables al contractista i seguint el procediment establert en el contracte. Avantprojecte: aquesta fiança serà cancel.lada als 12 mesos de la recepció de l'avantprojecte. Projecte executiu: aquesta fiança serà cancel.lada en el moment de l'aprovació definitiva del projecte (o equivalent) o quan l'Ajuntament de Barcelona acordi la suspensió o rescissió del contracte. Direcció d'obres: aquesta fiança serà cancel.lada en el moment de la recepció de les obres objecte dels Projectes.
Sí, conforme a la clàusula 9.1h del PCA i l'art. 103 TRLCSP. La garantia és de 3.000,00 ¤ per oferta. Es pot realitzar mitjançant qualsevol de les formes de l'art. 96 TRLCSP.
El delegat de l'equip no ha de ser necessàriament un membre de l'equip tècnic que desenvoluparà els treballs, conseqüentment no pressuposa res. En cas que coincideixi amb un dels membres de l'equip es pot indicar, simplement, la posició que ocuparà.
Els signants de la UTE actuen en condició de legals representants dels licitadors. No han d'indicar si seran o no membres de l'equip ni la posició que ocupen.
En relació a l'equip exigit a la clàusula 6.6.A.c del PCA és suficient una declaració responsable del/s licitador/s que manifesti que el personal que desenvoluparà les tasques compleix amb la solvència i capacitat exigida al plec i concretant, en relació a les posicions, si és personal propi o no, sense identificar-ho ni adjuntar CV o compromís de col.laboració (això es trobarà al sobre número 2).
És part de la solvència exigida. No obstant, inicialment és suficient la declaració del DEUC. L'adjudicatari ho haurà d'acreditar, sense perjudici que es demani amb anterioritat.
És el sistema previst al plec de clàusules per acreditar el compliment dels requisits de capacitat i solvència exigits. Compte, atès que és un document recent però hi ha hagut alguna resolució que apunta cap al caràcter obligatori.