S'acreditarà amb una relació de les obres executades en el curs dels cinc últims anys de similar naturalesa, avalada per certificats de bona execució per a les obres més importants; aquests certificats han d'indicar l'import, les dates i el lloc d'execució de les obres, si s'escau, aquests certificats han de ser comunicats directament a l'òrgan de contractació per l'autoritat competent. El requisit mínim de solvència serà que l'import acumulat del millor any d'execució ha de ser igual o superior al 90% del valor estimat del contracte (78.550,58.-¤).
Aquesta exigència no s'aplicarà a les empreses de nova creació, de conformitat amb l'establert a l'article 90 LCSP, entenent per aquesta la que tingui una antiguitat inferior a 5 anys. En aquest hauran de presentar una declaració responsable indicant la maquinària, material i equip tècnic del qual es disposa per a l'execució de la prestació.
L'empresa licitadora que resulti classificada en primer lloc haurà d'acreditar davant l'òrgan de contractació, prèviament a l'adjudicació del contracte, la possessió i validesa dels docuements que demostrin, a data de finalització del termini de presentació de les proposicions, la seva aptitud, capacitat i solvència requerida en aquesta clàusula.
D'acord amb l'article 159 i la DT tercera LCSP per participar en el procediment de licitació obert simplificat les empreses han d'estar inscrites en el Registre Electrònic d'Empreses Licitadores (RELI) o en el Registre Oficial de Licitadores i Empreses Classificades del Sector Públic (ROLECSP) o figurar en una base de dades nacional d'un estat membre de la Unió Europea. També es considerarà admissible la proposició del licitador que acrediti haver presentat la sol.licitud d'inscripció en el corresponent Registre juntament amb la documentació preceptiva sempre que dita sol.licitud sigui de data anterior a la data final de presentació d'ofertes. L'acreditació d'aquesta circumstància tindrà lloc mitjançant l'aportació de l'acús de rebut de la sol.licitud emesa pel corresponent Registre i d'una declaració responsable d'haver aportat la documentació preceptiva i de no haver rebut requeriment de subsanació.
Es conseqüència es comprovaran les dades inscrites en aquells registres i únicament caldrà presentar els documents que no hi figurin i/o no estiguin vigents. La mesa de contractació podrà requerir a l'empresa licitadora qualsevol aclariment o documentació complementària respecte a la inexistència de prohibicions per contractar i/o la millor acreditació de la solvència econòmica, tècnica i/o financera.