Generalitat de Catalunya - gencat.cat

Contractació Pública

Avís

Per motius tècnics vinculats a la propera posada en funcionament de la nova Plataforma de Serveis de Contractació Pública està programat un segon tall de servei de la Plataforma, que comportarà que no estigui disponible del divendres 24 de febrer a les 8h fins al dilluns 27 de febrer a les 8h aproximadament -la durada exacta d'aquest interval previst constarà inscrita en el Registre d'incidències de la pròpia Plataforma.

 

Contractació dels serveis de recollida de residus municipals i neteja de l'espai públic a la ciutat de Barcelona (2019-2027), amb mesures de contractació pública sostenible

Òrgan de contractació:
Ajuntament de Barcelona
Unitat de contractació:
Gerència d'Ecologia, Urbanisme i Mobilitat
Codi d'expedient:
20190001
Tipus de tramitació:
Ordinari
Tipus de contracte:
Serveis
Subtipus de contracte:
Altres serveis
Procediment d'adjudicació:
Obert
Tramitació amb mesures de gestió eficient:
Compra pública d'innovació:
No
  • Alerta futura i consulta preliminar del mercat
  • Anunci previ
  • Anunci de licitació
  • Adjudicació
  • Formalització

Descripció de l'esmena:
Per Acord del Consell Municipal de data 22 de febrer de 2019, es RECTIFICA el Plec de Clàusules Administraves Particulars, el Plec de Condicions Tècniques, i els annexos d'ambdós documents de l'esmentat contracte i, s'APROVA l'ampliació del termini per a presentar ofertes en 35 dies, a comptar des de la data de remissió del anunci del present acord de rectificació a l'Oficina de Publicacions de la Unió Europea (DOUE)
PDF PDF i XML

Dades del contracte

 
Descripció de la prestació:
Contracte de serveis que té per objecte la recollida de residus municipals i la neteja de l'espai públic de la ciutat de Barcelona durant els anys 2019 a 2027, amb mesures de contractació pública sostenible.
Aquest objecte inclou els serveis que queden detallats al PCT.
El contracte es divideix en 4 lots, un per a cada una de les zones en les que es divideix el seu àmbit territorial (Nord, Sud, Est i Oest), atès el principi general de necessitat de divisió en lots així com al fet que cada un d'ells és susceptible d'utilització o aprofitament separat
L'objecte del contracte incorpora les mesures de contractació pública sostenible d'eficiència social i mediambientals recollides a la clàusula 1 del PCAP.
CPV: 90511100-3 Serveis de recollida de residus sòlids urbans; 90511300-5 Serveis de recollida de deixalles; 90512000-9 Serveis de transport de residus; 90610000-6 Serveis de neteja i escombrat de carrers; 90680000-7 Serveis de neteja de platges.
Pressupost de licitació:
2.233.268.448,58 € sense IVA 2.456.595.293,44 € IVA inclòs (10,00%)
Durada del contracte:
8 anys
Àmbit geogràfic:
Barcelona
Termini de presentació d'ofertes:
01/04/19 14:00 h
Observacions:
Les empreses podran presentar oferta per a cadascun dels quatre lots d'aquest contracte, estant obligades a presentar-se, com a mínim, a 2 lots. Només podran ser adjudicatàries d'un d'ells i, excepcionalment, de més.

Tal com s'indica a la clàusula 24.3 del PCAP, els criteris s'avaluaran en base a una puntuació màxima de 200 punts, dels que 103 corresponen a criteris avaluables de forma automàtica i 97 punts a criteris sotmesos a judici de valor. Per motius tècnics aliens a l'Ajuntament de Barcelona, la ponderació que apareix en aquest anunci (100-97) no és correcta.
Valor estimat del contracte:
3.254.020.934,40 € sense IVA
Subhasta electrònica:
No
Contracte harmonitzat:
Pròrroga:
Informació complementària sobre la pròrroga:
El contracte podrà prorrogar-se per acord de l'òrgan de contractació fins a un màxim, 24 mesos. La pròrroga acordada per l'Ajuntament serà obligatòria pel contractista sempre que l'avís de pròrroga es comuniqui amb una antelació mínima de 2 mesos a la finalització del període de durada del contracte o de la /es seva/es pròrroga/gues.
Es preveuen modificacions als plecs:
No

Dades de l'anunci

 
Reserva social:
No
Divisió en lots:
Nombre de lots:
4
Oferta integradora:
No
Nombre màxim de lots al que un mateix licitador pot presentar oferta:
4
Nombre màxim de lots que es pot adjudicar a un mateix licitador:
1
Descripció dels lots:
Número de lot:
1
Descripció del lot:
Zona Centre: formada pels districtes de Ciutat Vella, l'Eixample i Gràcia. Inclou, a més, la recollida pneumàtica mòbil de tota la ciutat
Codi CPV:
90511100
Pressupost:
846.100.569,54 € sense IVA 930.710.626,50 € IVA inclòs (10,00%)
Durada del contracte:
8 anys
Àmbit geogràfic:
Barcelona
Número de lot:
2
Descripció del lot:
Zona Oest: formada pels districtes de Sants_Montjuïc, Les Corts i Sarrià_Sant Gervasi
Codi CPV:
90511100
Pressupost:
517.039.418,68 € sense IVA 568.743.360,55 € IVA inclòs (10,00%)
Durada del contracte:
8 anys
Àmbit geogràfic:
Barcelona
Número de lot:
3
Descripció del lot:
Zona Nord: formada pels districtes d'Horta-Guinardó i Nou Barris
Codi CPV:
90511100
Pressupost:
377.653.314,03 € sense IVA 415.418.645,43 € IVA inclòs (10,00%)
Durada del contracte:
8 anys
Àmbit geogràfic:
Barcelona
Número de lot:
4
Descripció del lot:
Zona Est: formada pels districtes de Sant Andreu i Sant Martí i totes les platges de la ciutat
Codi CPV:
90511100
Pressupost:
492.475.146,35 € sense IVA 541.722.660,98 € IVA inclòs (10,00%)
Durada del contracte:
8 anys
Àmbit geogràfic:
Barcelona
Criteris d'adjudicació:
Ponderació: 100.00 - Criteri: Criteris avaluables de forma automàtica
Ponderació: 97.00 - Criteri: Criteris que depenen d'un judici de valor
S'accepten variants:
No
Garantia provisional:
No
Solvència econòmica i financera
Mitjà de solvència:
Xifra anual de negoci
Descripció:
Per poder resultar adjudicataris, els licitadors han de comptar amb la solvència econòmica i financera mínima següent:
El valor anual de negoci del licitador referit al millor exercici d'entre els últims tres anys disponibles en funció de les dates de constitució o d'inici d'activitats de l'empresari i de presentació de l'oferta, ha de ser al menys 1,5 vegades el valor anual mitjà del contracte del lot de major import dels que optin: Valors anuals mitjans
Lot 1 174.508.242,47 ¤
Lot 2 106.639.380,11 ¤
Lot 3 77.890.996,02 ¤
Lot 4 101.572.998,93 ¤
Observacions:
Clàusula 30 del PCAP
Solvència tècnica i professional
Mitjà de solvència:
Treballs realitzats
Descripció:
Ha d'haver executat en els darrers 3 anys un mínim d'un contracte de recollida de residus i d'un contracte de neteja de l'espai públic (podent formar part les dues tipologies d'un mateix contracte o bé ser dos contractes independents) en àmbits poblacionals superiors a 100.000 habitants segons el padró municipal del moment en que es van executar els contractes.
Observacions:
Clàusula 31 del PCAP

En aquest contracte no s'exigeix classificació empresarial obligatòria. No obstant, la solvència econòmica i financera, i la tècnica i professional, quedaran acreditades mitjançant les següents classificacions:
*Grup R, Subgrup 5, Categoria 5 (Serveis de recollida de residus)
*Grup U, Subgrup 1, Categoria 5 (Serveis de neteja de l'espai públic)
Mitjà de solvència:
Certificats de control de qualitat expedits pels instituts o serveis oficials
Descripció:
Tots els licitadors, inclosos els que disposin de classificació, hauran de disposar de Certificat acreditatiu de disposar de la norma ISO 14001, EMAS o equivalent.

En cas d'UTE, caldrà que tots els seus integrants disposin de la citada certificació ISO 14001, EMAS o equivalent, excepte que els components de la UTE que no disposin del certificat acreditin que no realitzaran cap tasca o actuació ni tindran poder de decisió sobre aspectes de l'execució del contracte que tinguin característiques o incidències mediambientals.
Observacions:
Clàusula 31 del PCAP

Versió simple

Plecs

 

Documentació

 
Avís legal  |  Sobre el web  |  Accessibilitat  |  Protecció de dades  |  © Generalitat de Catalunya