Generalitat de Catalunya - gencat.cat

Contractació Pública

 

Servei de delegat de protecció de dades i servei d'assessorament, consultoria i gestió en matèria de protecció de dades de caràcter personal (LOPD)

Òrgan de contractació:
Ajuntament de Reus
Codi d'expedient:
S-0212/2018
Tipus de tramitació:
Ordinari
Tipus de contracte:
Serveis
Subtipus de contracte:
Altres serveis
Procediment d'adjudicació:
Obert
Compra pública d'innovació:
No
  • Alerta futura i consulta preliminar del mercat
  • Anunci previ
  • Anunci de licitació
  • Adjudicació
  • Formalització

PDF PDF i XML

Dades del contracte

 
Descripció de la prestació:
L'objecte del present contracte és disposar del servei extern de "Delegat de Protecció de Dades" i del "Servei d'assessorament, consultoria i gestió en matèria de protecció de dades de caràcter personal" complementàries a les funcions del DPD. La finalitat del contracte és complir amb el Reglament General de Protecció de Dades 2016/679 del Parlament Europeu (RGPDUE), amb la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals i la normativa reguladora de protecció de dades d'aplicació en el marc de l'Organització de la Seguretat de l'Ajuntament de Reus i els seus ens dependents així com donar suport als Departaments i Serveis en la seva tasca de gestió relacionada amb el tractament de dades personals i el compliment de la normativa en matèria de protecció de dades.

Els serveis objecte d'aquesta licitació comprenen dues línies de treball de serveis d'assistència tècnica i suport diferenciades:
1. Serveis de Delegat de Protecció de Dades.
2. Serveis d'Assessorament, consultoria i gestió en matèria de protecció de dades de caràcter personal.
Pressupost de licitació:
25.920,00 € sense IVA 31.363,20 € IVA inclòs (21,00%)
Durada del contracte:
2 anys
Àmbit geogràfic:
Reus
Termini de presentació d'ofertes:
23/05/19 23:59 h
Observacions:
CONDICIONS ESPECIALS D'EXECUCIÓ: De conformitat amb l'apartat M del quadre de característiques del plec de clàusules administratives particulars.
SOBRE DIGITAL 2.0: L'oferta s'ha de presentar en format electrònic a través de la plataforma Sobre Digital 2.0.
Valor estimat del contracte:
114.048,00 € sense IVA
Subhasta electrònica:
No
Contracte harmonitzat:
No
Obertura de pliques (Sobre B) :
14/06/19 08:30 Edifici d'Hisenda Municipal Sala Polivalent Cr St Llorenç,25 3er pis 43201 REUS
Obertura de pliques (Sobre amb criteris avaluables objectivament) :
23/10/19 11:00 Edifici d'Hisenda Municipal Sala Polivalent Cr St Llorenç,25 3er pis 43201 REUS
Pròrroga:
Informació complementària sobre la pròrroga:
Possibilitat de pròrrogues i termini: Aquest contracte es podrà prorrogar per períodes anuals i fins a dues (2) anualitats més. La durada total del contracte, incloses les pròrrogues, no podrà excedir els quatre (4) anys.
Es preveuen modificacions als plecs:

Dades de l'adjudicació

 
Es compra innovació:
No
Reserva social:
No
Data d'adjudicació del contracte:
20/12/19
Termini per a la formalització del contracte:
Un cop transcorregut el termini de 15 dies hàbils des de que es remeti la notificació de l'adjudicació a les empreses licitadores. A aquest efecte es requerirà a l'empresa adjudicatària per a que formalitzi el contracte en un termini no superior a cinc dis a comptar del següent a aquell en què hagi rebut el requeriment, una vegada transcorregut el termini previst en el paràgraf anterior anterior sense que s'hagi interposat recurs especial en matèria de contractació que porti aparellada la suspensió de la formalització o que l'òrgan competent per a la resolució del recurs hagi aixecat la suspensió.
Motiu d'adjudicació:
Atès que les característiques i avantatges de la proposició de l'adjudicatari determinant de la seva selecció, segons resulta de l'informe emès pel Responsable de Seguretat i Aplicacions de Gestió, de data 8 de novembre de 2019, és haver ofert un preu del servei de 19.465 ¤ + iva inferior al pressupost base de 25.920¤ més iva amb una baixada del 24,90%, i el millor preu hora de consultoria/formació de 45¤/hora+IVA inferior al preu màxim de 60¤/hora + iva amb una baixada del 25%; oferint una aplicació web per a recollir, gestionar i fer seguiment de les peticions de servei que compleix les màximes prestacions demanades: sent una aplicació responsiva utilitzable des de taules i mòbils, habilitant un perfil d'usuari administrador per a supervisar i revisar les peticions realitzades per l'Ajuntament i que permet la creació d'entorns separats de gestió per a l'Ajuntament i els seus ens dependents; oferint la realització d'auditories internes dels sistemes d'informació seguint els criteris i metodologia de l'Esquema Nacional de Seguretat. Oferint millores significatives en la Metodologia de treball pel servei de Delegat de Protecció de Dades, especialment pel seu plantejament en la supervisió i compliment del RGPD, en el plantejament de la realització i supervisió de les avaluacions d'impacte i en l'aplicació efectiva de les polítiques de protecció de dades, incloses la formació i l'auditoria. Oferint millores significatives en la metodologia de treball plantejada pel servei d'assessorament, consultoria i gestió en matèria de protecció de dades, especialment pel seu plantejament en la identificació i supervisió del compliment dels contractes que impliquin tractament de dades, la gestió i notificació de les violacions de seguretat de les dades personals a l'autoritat de control, l'elaboració d'anàlisi de riscos en els tractaments, l'aplicació de les mesures i assoliment del compliment derivades d'aquests anàlisis i de les avaluacions d'impacte així com de la metodologia d'atenció a les consultes que realitzin els departaments i serveis de la corporació municipal. Oferint uns bons mecanismes i metodologia de seguiment i avaluació de la prestació del servei utilitzant una metodologia de treball basada en un cicle de millora contínua. Oferint un Pla de formació molt treballat on a banda de proposar un temari de base molt complert, s'inclou una adaptació dels temaris a les necessitats de cada ens municipal així com fer un plantejament evolutiu en el temps per a recollir adaptacions i necessitats futures. Per finalitzar, proposa un excel·lent plantejament d'auditoria realitzant un cicle de millora continuu on a cada iteració es revisen i recalculen objectius. La metodologia d'auditoria proposada està basada en l'avaluació de riscos en línia del que es planteja en l'Esquema Nacional de Seguretat i en els SGSI i metodologies com ISO27000 i Màgerit. També contemplant que poden haver auditories externes de tercers o específiques dels sistemes d'informació que han de ser complementàries a l'auditoria de protecció de dades.
Número d'ofertes rebudes:
9
Identitat d'empreses licitadores:
AUDIDAT FRANQUICIA, S.L.U, DRET EN XARXA, S.L., DURAN-SINDREU ASESORES LEGALES Y TRIBUTARIOS, SLP, HERRERO & ASOCIADOS, S.L., MALLAFRÈ CONSULTORS, SLU, OBJETIVO TARSYS, SL, SEGURDADES, SL, SUGRANYES ASSESSORS S.L i TELEFÓNICA SOLUCIONES DE INFORMÁTICA Y COMUNICACIONES DE ESPAÑA, S.A.U.
Codi CPV:
72300000
Dades de l'empresa adjudicatària:
Denominació:
DURÁN-SINDREU ASESORES LEGALES Y TRIBUTARIOS, S.L.P
Nacionalitat:
Espanya
Import:
23.552,65 € amb IVA
Import sense IVA:
19.465,00 €

Documentació

 
Acords:
Per problemes tècnics de conversió en PDF, en el decret d'adjudicació no figura el desglòs del preu d'adjudicació, com s'hi indica. S'adjunta en document a banda aquest desglòs.
Quadre comparatiu d'ofertes i puntuacions:
Queda especificat a l'informe
Informes Tècnics:
Informe SOBRE C I FINAL.pdf PDF
Condicions d'execució:
Apartat M del quadre de característiques del plec.
Resolució d'adjudicació :
Decret_2019019139 Adjudicació.pdf
PDF
Desglòs preus.pdf
PDF
Decret_2019017819 Requeriment previ.pdf
PDF
Avís legal  |  Sobre el web  |  © Generalitat de Catalunya