En el PPT, apt. 6 (pàg. 80) s' indica que "El sistema complet utilitzat ha d'assegurar el blindatge contra manipulacions de les dades des del vehicle a l'aplicació de software, per la qual cosa exigeix que el sistema disposi d'un certificat d'integritat i seguretat de dades emès per un organisme oficial pertanyent a la Comunitat Europea segons la norma Common Criteria o ITSEM/ITSEC. En el cas del software es podrá valorar a través de normatives espanyoles que regulen la seguretat de la informació."
- A la vista que és impossible obtindre una certificació que cobreixi el blindatge de les dades des dels vehicles, passant per la seva electrònica, comunicacions per RFID, NFC, cable, CANBUS FMS, CleANopen, bluetooth, GSM, servidors en núvol, centre de hosting, PC o telèfon intel·ligent d'usuaris, etc.,
- Que cadascun dels components tecnològics de la Plataforma a oferir, enumerats anteriorment, a títol orientatiu no exhaustiu, en realitat són tecnologies NORMALITZADES i CERTIFICADES per organismes i autoritats oficials, és a dir, que justificant l'ús d'aquests components tecnològics certificats ja s'està justificant la certificació que sol·liciten.
- Que no és lògic que, en les inversions per a digitalitzar i optimitzar els serveis públics, les Administracions Públiques poguessin admetre tecnologies validades amb 5 anys d'antiguitat, com seria el cas de la qual ens ocupa, i a més s'impedeixi que es puguin oferir tecnologies d'avantguarda, de plena actualitat que compleixen amb tots els estàndards i normatives oficials, estan recolzades en costosos processos d'I+D certificats i beneïts per organismes oficials, però que, per la novetat d'aquesta, no s'ha tingut temps de certificar pel mitjà sol·licitat ja que aquests processos suposen períodes superiors a l'any..
Confirmin, si ho consideren, que aquesta certificació única:
- Pot ser substituïda per les diferents certificacions, normatives i normalitzacions oficials de cadascun dels sistemes que componen aquesta Plataforma.
- Pot ser substituïda per una àmplia experiència referenciada i contrastada d'una plataforma àmpliament usada en centenars de municipis i ciutats.
Moltes gràcies.
En el PPT, apt. 6 (pàg. 80) s' indica que "El sistema complet utilitzat ha d'assegurar el blindatge contra manipulacions de les dades des del vehicle a l'aplicació de software, per la qual cosa exigeix que el sistema disposi d'un certificat d'integritat i seguretat de dades emès per un organisme oficial pertanyent a la Comunitat Europea segons la norma Common Criteria o ITSEM/ITSEC. En el cas del software es podrá valorar a través de normatives espanyoles que regulen la seguretat de la informació."
- A la vista que és impossible obtindre una certificació que cobreixi el blindatge de les dades des dels vehicles, passant per la seva electrònica, comunicacions per RFID, NFC, cable, CANBUS FMS, CleANopen, bluetooth, GSM, servidors en núvol, centre de hosting, PC o telèfon intel·ligent d'usuaris, etc.,
- Que cadascun dels components tecnològics de la Plataforma a oferir, enumerats anteriorment, a títol orientatiu no exhaustiu, en realitat són tecnologies NORMALITZADES i CERTIFICADES per organismes i autoritats oficials, és a dir, que justificant l'ús d'aquests components tecnològics certificats ja s'està justificant la certificació que sol·liciten.
- Que no és lògic que, en les inversions per a digitalitzar i optimitzar els serveis públics, les Administracions Públiques poguessin admetre tecnologies validades amb 5 anys d'antiguitat, com seria el cas de la qual ens ocupa, i a més s'impedeixi que es puguin oferir tecnologies d'avantguarda, de plena actualitat que compleixen amb tots els estàndards i normatives oficials, estan recolzades en costosos processos d'I+D certificats i beneïts per organismes oficials, però que, per la novetat d'aquesta, no s'ha tingut temps de certificar pel mitjà sol·licitat ja que aquests processos suposen períodes superiors a l'any..
Confirmin, si ho consideren, que aquesta certificació única:
- Pot ser substituïda per les diferents certificacions, normatives i normalitzacions oficials de cadascun dels sistemes que componen aquesta Plataforma.
- Pot ser substituïda per una àmplia experiència referenciada i contrastada d'una plataforma àmpliament usada en centenars de municipis i ciutats.
Moltes gràcies.