Resposta: Resposta a les apreciacions i consultes formulades per l'empresa Biomedical Logistics en relació al contracte JU-2020-59 En data 3 de juny l'empresa Biomedical Logistics va remetre un correu a la bústia de Gerència de l'IMLCFC on formulava una sèrie d'apreciacions i consultes al plec de prescripcions tècniques del contracte JU-2020-59. Posteriorment, en data 4 de juny de 2020 va remetre un altre correu on formulava quatre preguntes més. A continuació es facilita la resposta als dos correus esmentats. D'acord amb la descripció de l'objecte establerta al punt 1 del plec de prescripcions tècniques (PPT) del contracte JU-2020-59, l'objecte del contracte és el servei de missatgeria externa de recollida i distribució de mostres biològiques i d'objectes personals per a les activitats de l'IMLCFC. L'IMLCFC és un òrgan tècnic al servei de l'Administració de justícia, adscrit al Departament de Justícia i dependent de la Direcció General de Relacions amb l'Administració de Justícia, que té com a missió auxiliar els jutjats, tribunals i fiscalies i oficines del Registre Civil mitjançant la pràctica de proves pericials mèdiques, tant tanatològiques com clíniques i de laboratori, previstes a la normativa vigent de medicina forense, que tinguin relació amb la medicina forense La seva activitat, per tant, ve generada per les demandes i els requeriments dels òrgans judicials, i aquesta pot ser molt variable tant en quantitat com en tipologia. La necessitat del transport de mostres, des de les diferents unitats de clínica medicoforense (a cada partit judicial) o dels centres de patologia forense, per tant, no són sempre del mateix tipus i poden variar en quantitat. Per aquest motiu, el PPT està redactat de manera que pugui cobrir totes les necessitats de transport de mostres durant el període de durada del contracte (2 anys i quatre mesos, amb possibilitat de pròrroga), encara que alguna de les previsions (p.ex. el transport de mostres infeccioses) pugui ser molt esporàdica, almenys de manera inicial. Respecte a les apreciacions formulades en el correu del dia 3 de juny (punt 1, 2, 3, 4, 5, i 6) , es fa avinent que el marc normatiu a tenir en compte ha de ser, tal com s'indica en el punt 4.2 del PPT, la reglamentació i normativa vigent en la matèria, de la qual si bé se'n cita alguna en concret, en tot moment caldrà atendre a la normativa vigent al llarg de la durada del contracte, i a les obligacions i determinacions que s'estableixin en cada moment en aquesta matèria. Respecte a les preguntes formulades en el correu del dia 3 de juny, al punt 3, sobre la cadena de custòdia: Els requisits per garantir la cadena de custòdia de les mostres, venen determinats per la naturalesa de l'actuació forense a portar a terme, d'acord amb l'ordre judicial rebuda i la normativa processal i la jurisprudència en la matèria. Per a cada tipus de mostra, correspon al metge/essa forense que pren la mostra, adoptar les mesures oportunes, en funció de la seva tipologia i els mitjans de què disposa en les diferents dependències, per tal de garantir la cadena de custòdia fins al lliurament al transportista. Les mesures de seguretat que farà servir l'IMLCFC dependran en cada cas del tipus de mostra. Al transportista se li exigeix el compliment de les previsions del punt 6 del PPT sobre organització del servei de transport de mostres, i especialment el que preveu sobre comunicació i registre d'incidències, procediment de recepció de les mostres al Servei de Laboratori Forense de l'IMLCFC i registre de personal del transport de la mostra, essent vàlid qualsevol sistema que garanteixi les condicions i requisits que s'hi estableixen.